כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מיגור התחלואה

בנט מפרט את האסטרטגיה: "עוד צפויים ימים קשים"

לאחר הביקורת כלפיו וכלפי ממשלתו, ראש הממשלה פרסם את האסטרטגיה שלו למיגור תחלואת הקורונה - אך יחד עם זאת אמר שהמטרה היא לשמור על העתיד הכלכלי: "סגרים הם רק מוצא אחרון" | הוא התייחס לביקורת כלפיו | בנוסף, קרא להתחסן: "שמרו על עצמכם במיוחד"

בנט מפרט את האסטרטגיה: "עוד צפויים ימים קשים"
נפתלי בנט צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

כשעה לאחר צאת השבת, הערב (מוצ"ש) ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם את אסטרטגיית ממשלתו להתמודדות עם נגיף הקורונה, והדגיש כי חשוב לו גם העניין הכלכלי ולא רק הבריאותי.

"המטרה שלנו פשוטה", התייחס למטרת הממשלה לגבי ההתמודדות עם הנגיף, "לשמור על בריאות אזרחי ישראל וגם לשמור על העתיד הכלכלי של מדינת ישראל. גם פרנסת אזרחי ישראל היא שמירה על חייהם".

בנט פירט את האסטרטגיה בה הוא נוקט: "לפעול כדי למתן את התחלואה - להאיץ את מבצע החיסונים השלישי - ובעזרתם לנצח את מגיפת הדלתא. נעשה הכל להימנע מסגרים, שהם כלים הרסניים לפרנסה, לכלכלה ולחינוך הילדים שלנו סגרים הם רק מוצא אחרון".

"הכי קל לממשלה להכריז על סגר ולהעביר כסף לעסקים הסגורים ולעובדים שישבו בבית. אבל למדיניות הסגרים יש מחיר נוראי. אם נמשיך במדיניות הסגרים והמגבלות ההרסניות לכלכלה, אנחנו פשוט נתרושש כלכלית", הוסיף.

"שיקול אחד שעומד לנגד עינינו הוא הורדת התחלואה והפחתת התמותה", כתב אך יחד עם זאת הדגיש, "אך יש כמובן גם שיקולים נוספים ובהם פרנסת אזרחי ישראל, חינוך ילדי ישראל, ושמירת העתיד הכלכלי של ישראל. אני מנסה בכל כוחי לעצור את הדימום הזה. לסגר יש עלות ישירה בחיי אדם".

ראש הממשלה קרא ללכת ולהתחסן: "אנחנו, ממשלת ישראל, דואגים להעניק לכל אזרח בגיל המתאים חיסון. אתם, מצדכם, חייבים לשמור על חייכם וחיי היקרים לכם - גשו להתחסן, נקודות החיסון רבות וזמינות, עטו מסיכה בחללים סגורים וצמצמו התקהלויות".

"מה הלאה? מתי זה יסתיים? אינני יודע. עוד צפויים ימים קשים, אך אני בטוח שאם נפעל בהתאם לתוכנית, ואם אזרחי ישראל יעטו מסיכות, יתחסנו ברגע שזה אפשרי עבורם, ובכלל—אם נפעל בסולידריות ובעזרה הדדית – נתגבר על הדלתא", סיכם.

ניידת חיסונים קורונה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד