כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האמריקאים בורחים

שגרירות ארה"ב באפגניסטן תתפנה תוך 72 שעות

מספר עובדים כבר הגיעו לשדה התעופה הבינלאומי בקאבול, וצוות השגרירות יתפנה תוך 72 שעות מחשש שהעיר תיפול מהר יותר מהתחזית, כך על פי דיווחים באפגניסטן

שגרירות ארה"ב באפגניסטן תתפנה תוך 72 שעות
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: pixabay

לפני אמצע השבוע יפונו כל העובדים משגרירות ארה"ב באפגניסטן, למעט סוכנים מיוחדים מלשכת שירות הביטחון הדיפלומטי ומקבלי החלטות בכירים, כולל השגריר, כך דיווחה רשת CBS.

אנשי אבטחה יישארו גם הם כדי להמשיך לגרוס ולשרוף חומרים רגישים כמו מסמכים, מכשירים אלקטרוניים ופריטים עם לוגו של שגרירות או סוכנויות, דגלים אמריקאים או פריטים שיכולים להיות מנוצלים לרעה לתעמולה של הטאליבן.

הדיווחים על הפינוי התפרסמו זמן קצר לאחר שהטליבאן השתלט על מזאר-אי-שריף ביום שבת, שהיתה אחת משלוש הערים הגדולות האחרונות שבשליטת הממשלה.

הטליבאן שולט כעת בשטחים בצפון, בדרום ובמערב מסביב לקאבול הבירה של אפגניסטן, שם נמצאת שגרירות ארה"ב, אלפי פליטים מנסים להימלט מהמדינה.

על פי הדיווחים, צבא ארה"ב מתכונן להוריד את הדגל האמריקאי מעל השגרירות - אם משרד החוץ ייתן את הפקודה - וזה יאותת על סגירת המקום.

משרד החוץ מנהל מגעים עם מספר מדינות נוספות שייקחו אליהן פליטים אפגנים המזוהים עם ארה"ב. קנדה כבר קיבלה 20,000 פליטים אפגנים שאוימו על ידי הטליבאן.

המורדים שולטים כעת ב-20 מתוך 34 המחוזות באפגניסטן, ומשאירים את הממשלה הנתמכת על ידי המערב בשליטה על מחוזות מרכזיים ומזרח, כמו גם על קאבול. אך לפי הקצב של הטאליבן, בקרוב אפגניסטן תהפוך למדינת טרור רשמית.

טליבאן אפגניסטן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד