י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הלחץ גובר

עובדי שגרירות ארה"ב בקאבול קיבלו הנחיה להשמיד מסמכים ומחשבים

ממשלו של ביידן העביר מסר לעובדי שגרירות ארה"ב באפגניסטן להיפטר מכל המידע הרגיש לפני הפינוי המתוכנן שלהם. כך על פי דיווחים בסוף השבוע, הפינוי מגיע על רקע חשש כי בירת אפגניסטן תיפול לידי הטאליבן שהולך וכובש עוד ועוד מחוזות במדינה האסלאמית, 20 שנה אחרי שהובס על ידי צבא ארה"ב שכעת עוזב את המדינה

עובדי שגרירות ארה"ב בקאבול קיבלו הנחיה להשמיד מסמכים ומחשבים
אילוסטרציה צילום: pexels

בתזכיר שהופץ בקרב עובדי שגרירות ארצות הברית בבירה קאבול באפגניסטן, נאמר להם להשמיד מסמכים ומחשבים, רק צוות קונסולרי קטן יישאר בבירה האפגנית של קאבול ועובדים ללא ניסיון דיפלומטי התבקשו לעזוב את המדינה עד סוף החודש. על פי ה'ניו יורק טיימס', כ-4,000 איש עובדים בשגרירות, מתוכם 1,400 אמריקאים.

3,000 חיילים שנשלחו בימים האחרונים למדינה שהולכת ונכבשת על ידי ארגון הטרור טאליבן, יספקו אבטחה לרכבת אווירית שתוציא דיפלומטים אמריקאים, כמו גם אפגנים שעבדו עם ארה"ב ובני משפחותיהם.

ביום חמישי הורה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על פריסת 3,000 חיילים אמריקאים כדי לסייע ל-600 חיילים שכבר מוצבים שם בפינוי השגרירות על רקע החשש שהטאליבן יכבוש את קאבול תוך מספר שבועות. דובר הפנטגון ג'ון קירבי אמר כי גורמים רשמיים לא רצו "לחכות עד שיהיה מאוחר מדי". המהלכים נועדו למנוע שידור חוזר של הפינוי המשפיל של שגרירות ארה"ב בסייגון ב-1975 סמוך לסיום מלחמת וייטנאם. פינוי שנחקק לדורות.

באותם ימים מסוקים נחתו במרווחים של 10 דקות, כולל על גג השגרירות, במשך יומיים כדי לפנות יותר מ-7,000 בני אדם, לקראת הגעת צבא צפון וייטנאם.

בינתיים, על פי הדיווחים, גורמים אמריקאים מנהלים משא ומתן עם הטאליבן בניסיון למנוע את תקיפת השגרירות לאחר שחיילים אמריקנים יסוגו מאפגניסטן סופית, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

שגרירות ארה''ב אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד