י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מצא מין את מינו

איראן קיבלה הבטחה מהטאליבן שאנשיה לא ייפגעו

ארגון הטרור הסוני טאליבן חוזר לשלוט באפגניסטן אחרי 20 שנים יציבות שהמדינה האסלאמית נהנתה מנכוחות צבא ארה"ב. איראן קיבלה הבטחה כי אנשיה במדינה יהיו מוגנים במהלך ההשתלטות

איראן קיבלה הבטחה מהטאליבן שאנשיה לא ייפגעו
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר שארצות הברית עוזבת את אפגניסטן תוך שהיא מפנה את כל האזרחים האמריקנים, רסול מוסאווי, מנכ"ל משרד החוץ ועוזרו של השר, אמר כי טהראן קיבלה הבטחה מהטאליבן שצוות הקונסוליה של איראן באפגניסטן לא ייפגע במהלך ההשתלטות.

"חראט נמצא כעת בשליטת הטליבאן", כתב מוסאווי, "הקונסול הכללי, דיפלומטים וצוות הקונסוליה נמצאים בתוך הבניין. אנחנו נמצאים איתם בתקשורת רצופה". בציוץ נוסף ביום שישי בבוקר, כתב מוסאווי, "הדיפלומטים האיראנים נמצאים בביטחון מלאים ואין להם חששות".

לאיראן יש קונסוליה כללית בכמה ערים אפגניות-כולל חראט וקנדהאר, העיר השנייה בגודלה באפגניסטן שנפלה ביום חמישי לידי הטליבאן. דובר משרד החוץ, סעיד חטיבזאדה, קרא לטליבאן, על רקע השתלטות הארגון על חראט, "להבטיח את בטיחותם ובריאותם של דיפלומטים ומתקנים דיפלומטיים".

לאיראן יש גם קונסוליות נוספות שנותרו עדיין בשליטת הממשלה. בהודעה ביום חמישי מסרה הקונסוליה האיראנית במזר-שריף כי העבירה את כל הפעילויות לקאבול לתקופה מוגבלת עקב הסלמת המלחמה בצפון אפגניסטן.

לאיראן יש מה לחשוש, לאחר שבשנת 1998, כאשר הטליבאן ביסס את שלטונו שנמשך עד לפלישת ארה"ב בשנת 2001, עשרה דיפלומטים איראנים ועיתונאי נרצחו על ידי הטאליבן בקונסוליה האיראנית במזר-שריף, מה שגרם לטהרן לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם הטאליבן. שלטון הטליבאן באפגניסטן הוכר אז רק על ידי פקיסטן, סעודיה ואיחוד האמירויות.

מוסאווי קרא לאירופה לפעול לפני קריסת כל המבנים באפגניסטן: "מחר יהיה מאוחר מדי" אמר. סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה פקיד הגנה אמריקאי שאמר כי הטליבאן יכול לכבוש את הבירה קאבול תוך 90 יום.

טאליבן איראן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד