י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זה לא עזר לו פוליטית

בורלא משבח: "נתניהו ידע הכל, הוא שאל על הכל"

"אני גם בטוח שהוא חשב אולי 'זה יכול לעזור לי פוליטית'". כך סבור מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא. אולם מאידך הוא אומר "אבל התברר שזה היה חישוב שגוי, בהתחשב בכך שנתניהו איבד את כוחו (ראשות הממשלה) אבל הוא עשה את זה טוב מאוד"

בורלא משבח: "נתניהו ידע הכל, הוא שאל על הכל"
מנכ"ל 'פייזר' מתחסן צילום: מתוך הטוויטר שלו

אלברט בורלא, מנכ"ל חברת פייזר, שהפכה למפורסמת יותר הודות לחיסונים שייצרה ושיווקה בשנה האחרונה נגד הקורונה העניק ראיון לכלי תקשורת אמריקני, שבו נשאל בין הייתר על השיחות עם בנימין נתניהו, עת כיהן כראש ממשלה. "הדבר הגדול ביותר שהתברר היה שנתניהו היה על הכל, הוא ידע הכל. הוא התקשר אליי 30 פעמים ושאל: 'מה עם חיסונים לצעירים, מה אתה עושה לגבי הזן הדרום אפריקני?'". כך סיפר בורלא בראיון ל'פיננשל טיימס'. לדבריו, "אנחנו מכונת החיסונים היעילה ביותר".

בורלא סיפר על הרגע שנודע לו על פריצת הדרך. הוא התקשר לפגישת זום עם היועץ הכללי של פייזר ושני סטטיסטיקאים. "שמעתי שהם אמרו שזה יעיל ב-95 אחוזים, ולא האמנתי להם, חשבתי שלא שמעתי אותם טוב". פייזר הודיעה לאחרונה כי היא מצפה שהמכירות של החברה יגיעו השנה לכמעט 34 מיליארד דולר.

המנכ"ל נשאל מה גרם לו להחליט להתחיל את שיווק החיסון דווקא בישראל והשיב: "המדינה הייתה צריכה להיות עם אוכלוסייה קטנה עם מערכות איסוף נתונים טובות", אמר. "יוון הייתה אופציה, אבל מעקב אחר נתונים רפואיים שלה לא היה מדויק". לדבריו, הוא חשב על שבדיה, אך חשש לפגוע במדינות אחרות באיחוד האירופי.

"הדבר הגדול ביותר שהתברר היה שביבי [נתניהו] היה על הכל, הוא ידע הכל", שיבח בורלא את ראש הממשלה הישראלי לשעבר בתקשורת האמריקנית. "הוא התקשר אליי 30 פעמים ושאל: 'מה עם הצעירים, מה אתה עושה לגבי הגרסה הדרום אפריקאית? אני בטוח שהוא עשה את זה בשביל האנשים שלו, אבל אני גם בטוח שהוא חשב: 'זה יכול לעזור לי פוליטית'. "אולי" אמר בורלא. "אבל התברר שזה היה חישוב שגוי, בהתחשב בכך שנתניהו איבד את כוחו (ראשות הממשלה) אבל הוא עשה את זה טוב מאוד".

חיסון לקורונה חברת פייזר אלברט בורלא בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד