י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברקע ביקורו בישראל

השר מבטיח: "בחריין תעמוד לימין הקהילה היהודית"

השר הבחרייני, השייח' ד"ר עבדאללה, המבקר בימים אלו בישראל, במטרה להעמיק את הקשרים מול מדינתו, אומר: "בחריין תעמוד לימין הקהילה היהודית המקומית ותסייע לכל יהודי שנמצא בסיכון במדינות ערב"

השר מבטיח: "בחריין תעמוד לימין הקהילה היהודית"
בית הכנסת בבחריין צילום: מאיר רובינשטיין

השייח' ד"ר עבדאללה המכהן כתת שר החוץ הבחרייני המבקר השבוע בישראל לביקור עבודה בן ארבעה ימים, אמר, כי "כל יהודי שירצה לגור במדינה יתקבל בברוכים הבאים ובפרט יהודים המגיעים מאזורי סכנה, כדוגמת שארית הקהילה היהודית בתימן"

השייח' ד"ר עבדאללה בן אחמד אל ח'ליפה המכהן כתת שר החוץ של בחריין והאחראי על הקשרים עם ישראל במשרד החוץ הבחרייני הגיע השבוע לביקור שני בישראל, במהלכו נפגש השייח' עבדאללה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ובכירי משרד החוץ.

לשאלת עיתון 'יתד נאמן' הסכים השייח' ד"ר עבדאללה להתייחס לשאלה אודות מצב הקהילה היהודית המקומית בבחריין ויחסה ליהודים שיבקשו להגר אליה.

הוא הבהיר כי הקהילה היהודית אמנם קהילה קטנה, אך חזקה, ואמר כי "אין ליהודי בחריין כל חשש מאנטישמיות והם מקבלים יחס אהוד ומכבד מאזרחי המדינה ומראשי השלטון". השייח' ד"ר עבדאללה בן אחמד אל ח'ליפה התייחס לסוגיית היהודים שחווים סיכון יום-יומי במדינות ערב שונות, ובהם גם שרידי הקהילה היהודית המפוארת שנותרו בתימן והבהיר כי כל יהודי שירצה לגור בבחריין יתקבל בברוכים הבאים, בפרט יהודים שנמצאים בסיכון. בחריין תעמוד לצידם ותסייע להם להקים מחדש את ביתם והקהילה בתנאים הדתיים אליהם הורגלו.

כזכור באוקטובר 2020, חתם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני על הצהרה משותפת עם ראש המל"ל דאז, מאיר בן שבת, על כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין ממלכת בחריין ומדינת ישראל. בחריין היא ביתם של הקהילה היהודית הילידית היחידה במפרץ, כמו גם בית הכנסת הראשון ובית הקברות היהודי היחיד במפרץ.

בחריין קהילה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד