י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מדינה מוכה

יותר מ-300 הרוגים ברעידת אדמה בהאיטי

ראש ממשלת האיטי, אריאל הנרי, הכריז על מצב חירום לאחר רעידת  אדמה חזקה שפגעה בדרום מערב המדינה | לפחות 1,800 נפצעו ומעל 300 נהרגו

יותר מ-300 הרוגים ברעידת אדמה בהאיטי
רעידת אדמה בהאיטי צילום: צילום מסך

לפחות 304 בני אדם נהרגו לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 7.2 פגעה בדרום מערב האיטי, והביאה להריסות מבנים וגרמה לתושבים מבועתים לברוח מבתיהם בחיפוש אחר מקום מבטחים. רעידת האדמה אירעה בשבת בבוקר 12 ק"מ מצפון מזרח לסן לואיס דו סוד, בחצי האי טיבורון הדרומי של האיטי, כך דיווח מכון הגיאולוגי של ארצות הברית (USGS).

זהו המשבר האחרון שפקד את המדינה שמתמודדת עם אלימות כנופיות רחוב, וחוסר יציבות פוליטית מתמשכת בעקבות רצח הנשיא בחודש שעבר. ראש הממשלה החדש של האיטי , אריאל הנרי, הכריז על מצב חירום של חודש לאחר מה שהגדיר בטוויטר כ"רעידת אלימות" ואמר שהוא יגייס את כל המשאבים הממשלתיים הזמינים לעזרה לקורבנות. "נעשה את הסידורים הדרושים כדי לסייע לאנשים שנפגעו מרעידת האדמה", צייץ הנרי. "הממשלה תכריז על מצב חירום. נפעל במהירות".

המדינה הענייה, בה חיים רבים בנסיבות קשות, חשופה לרעידות אדמה והוריקנים. ההיטי נפגעה בשנת 2010 מרעידת אדמה, שהביאה למותם של כ-200 אלף בני אדם. האיטי עדיין מתאוששת מאותה רעידת האדמה. האיטי נפגעה גם מרעידת אדמה בעוצמה של 5.9 בשנת 2018, שבה נהרגו עשרות בני אדם.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר ביום שבת סיוע מיידי להאיטי, כל אמר גורם בכיר בבית הלבן, ראש הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID), סמנתה פאוור, מתאמת את הסיוע מול ההאיטי.

רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד