י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תיעוד מערב שבת ומוצ"ש

אלפי חסידי גור בשבת היסטורית במחיצת האדמו"ר בבורו פארק

שמחת בית גור: שבת היסטורית עברה על אלפי חסידי גור בניו יורק עת שהה האדמו"ר מגור בשכונת בורו פארק בברוקלין לרגל שמחת נישואי נכדתו שתיערך השבוע במונסי. 'בחדרי חרדים' עם סיקור ענק מהשבת הגדולה ותמונות מתפילת מנחה בערב שבת ומעריב במוצאי שבת. צפו

אלפי חסידי גור בשבת היסטורית במחיצת האדמו"ר בבורו פארק
הרבי מגור בערב שבת בבורו פארק צילום: באדיבות המצלם

שבת בלתי נשכחת עברה על אלפי חסידי גור ששהו במחיצת האדמו"ר מגור בשכונת בורו פארק שבברוקלין לרגל שבת האויפרוף, שנערכה לקראת שמחת החתונה לנכדת הרבי שתתקיים ביום שלישי הקרוב, ושלראשונה בדברי ימיה של גור, היא תיערך על אדמת אמריקה.

עם הגעת הרבי לבורו פארק בערב שבת, ביקר אצל האדמו"רים מסקולען, צאנז קלויזנבורג, מונקאטש ורחמסטריווקא עמם שוחח בדברי תורה, והזמין אותם לשמחה הגדולה. 

משם המשיך הרבי לאולם האירועים הענק של תלמוד תורה בעלזא. תכונה רבתית שררה במקום והתרגשות מיוחדת עטפה את החסידים לרגל השבת הראשונה שיחגגו בצל הרבי לאחר שנתיים שלא זכו לכך. האולם עבר שבועות של הכנות מוקדמות שהגיעו לסיומן ברגע האחרון, כדי להכיל את הקהל הגדול.

במה גדולה נבנתה במיוחד כך שהקהל כולו יוכל לראות את הרבי מבלי ליצור דוחק. בנוסף, נבנתה עזרת נשים כדי שהנשים יוכלו להשתתף באירועים לאורך כל השבת.

כשנכנסו לאולם לתפילת מנחה בערב שבת, השתרר שקט בקרב הקהל, ואחרי 'קבלת שבת', הכריזו על "הפסקה", כשהקהל מנצל את הזמן ללימוד תורה לפני תפילת ערבית של שבת. לאחר התפילה, הרבי עשה את דרכו מסביב לבמה, ואיחל 'גוט שאבעס' לקהל העצום.

בשעה 6:45 לפנות בבוקר האולם כבר היה מלא, כאשר החסידים עוסקים בסדר לימוד "מזומנים", תוכנית לימודית שהרבי הנהיג לתלמידי הישיבה ולאברכי הכולל שנועדה להעניק להם שליטה רחבה בכל חלקי הש"ס.

במהלך קריאת התורה, התקיימה שמחת האופרוף של החתן, שיבוא השבוע בברית הנישואין עם נכדת הרבי, בתו של הרה"צ רבי ישראל מנחם אלתר.

לאחר תפילת מוסף ערך הרבי טיש לאחר לרגל השמחה - אירוע מרגש, שכדוגמתו החסידים בארה"ב לא זכו להשתתף במשך השנתיים האחרונות. הטיש, שנמשך קרוב לשעתיים, לווה בניגונים ואמירת 'תורה' ממושכת, שנשנתה לאחר מכן בקול רם לחסידים שאולי לא שמעו.

בשעה 17:30 נכנס הרבי ל"אדורך גיין" - החסידים קיבלו הזדמנות לעבור לפני הרבי, לברך אותו, וכבר לאחל מזל טוב לכבוד השמחה. לאחר מעריב, הרבי בירך את כל הקהל באגוטע וואך, וחזר לבית האכסניה במונסי, שם יישאר עד החתונה ההיסטורית שתתקיים שם ביום שלישי הקרוב.

האדמו"ר מגור בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד