ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"הימים הקרובים יעידו"

מה ימנע סגר? פרופ' אש מסביר את התהליכים

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר כי מספר המאומתים צפוי לעלות, עוד ועוד מחלקות נפתחות וכבר יש פגיעה באיכות הטיפול של בתי החולים. לדבריו, "צריך להמתין ולראות את אפקט החיסון השלישי, ואני מקווה מאוד שיהיה אפשר להימנע מסגר"

מה ימנע סגר? פרופ' אש מסביר את התהליכים
מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הביע הבוקר (ראשון) תקווה שכבר בשבוע הקרוב תהיה ירידה במספר החולים קשה שנדבקו בנגיף הקורונה בעקבות מתן החיסון השלישי לבני 50 ומעלה. "אנחנו מקווים שנראה בשבוע הקרוב סימנים של ירידה בתחלואה הקשה החדשה, כלומר במספר המקרים מעל גיל 60 שהם חולים קשים. אנחנו מצפים לסימנים האלה כבר בימים הקרובים", אמר אש במהלך ראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103.

"אני עוקב בדאגה אחרי המספרים, גם בסוף השבוע היו הרבה מאומתים ומספר החולים קשה עלה. מספר המאומתים צפוי לעלות, אנו מקווים לראות את השפעת החיסון השלישי. אנו פותחים עוד ועוד מחלקות, וזה מורכב כשיש גל כזה. כבר יש פגיעה באיכות הטיפול של בתי החולים, העומס על הצוותים גורם לכך שהטיפול פחות טוב", אמר פרופ' אש.

לדבריו, "צריך להמתין ולראות את אפקט החיסון השלישי, ואני מקווה מאוד שיהיה אפשר להימנע מסגר. הימים הקרובים יעידו. אנחנו מקווים שנראה בשבוע הקרוב סימנים של ירידה בתחלואה הקשה. צריך להישאר אופטימיים ולקוות שמה שאנחנו עושים יוריד את התחלואה הקשה. אם נראה שהתחלואה הקשה תמשיך לעלות, נגיע למצב שנצטרך סגר".

על סערת החיסונים בתחומי בתי הספר שעלתה השבוע לכותרות, אמר פרופ' אש: "אני לא רואה מניעה לחסן תלמידים בשעות בית הספר, יש לזה ערך ואנו עושים את זה עם חיסונים אחרים. הדיונים בנושא לגיטימיים, אך נכון לחסן בבתי הספר".

נכון לנתוני משרד הבריאות מאמש, בבתי החולים בישראל מאושפזים 494 חולים קשים, מהם 113 במצב קריטי ו-83 מונשמים. בסוף השבוע מתו 12 חולי קורונה ובסך הכל מתו 6,622 חולים מתחילת המגפה. ביום שישי אובחנו 5,868 נדבקים חדשים, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות הוא 4.93%. לשם השוואה, בגל השלישי של התחלואה בקורונה היה שיעור הבדיקות החיוביות 9% בממוצע.

בסוף השבוע חוסנו יותר מ-70 אלף איש בני 50 ויותר במנה שלישית של החיסון, ובסך הכל חוסנו במנה השלישית כ-846 אלף איש. כמו כן, יותר ממאה אלף איש קבעו תור לקבלת חיסון בימים הקרובים.

סגר קורונה נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד