י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דבר לא השתנה

פרויקטור הקורונה של איגוד בתי האבות: "הכל נגוע בפוליטיקה"

פרויקטור הקורונה של איגוד בתי האבות בראיון על התנהלות בתי האבות בגל הרביעי: "הכל נגוע בפוליטיקה, נמאס, צריך מישהו שהוא מחוץ למשחק הפוליטיקה"

פרויקטור הקורונה של איגוד בתי האבות: "הכל נגוע בפוליטיקה"
אנשי מגן דוד אדום בבית אבות צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

על רקע העלייה בתחלואה בקרב האוכלוסייה המבוגרת והחשש מסגר נוסף, הגרונטולוג יוסי קפלן, פרויקטור הקורונה של איגוד בתי האבות. מזהיר: "החוויה אותה חוויה, ההתנהלות הזויה. משרד הבריאות לא עומד בקצב של החיסונים, אנשים ימותו".

יוסי קפלן פרויקטור הקורונה של איגוד בתי האבות אומר בראיון להדר גיל-עד ב'ידיעות אחרונות', כי "עכשיו, שנה וחצי אחרי, החוויה היא אותה חוויה. זו התנהלות הזויה. הכל נגוע בפוליטיקה, נמאס. אנחנו בשטח נפגעים מהשטויות האלה וצריך מישהו שהוא מחוץ למשחק הפוליטי ומעל המערכת שיידע לתת לנו מענה. זה היה אמור להיות התפקיד של פרופסור נמרוד מימון, אבל בפועל אין לו סמכויות, הוא יועץ".

עוד אמר על התנהלות משרד הבריאות: "אנחנו נמצאים בסיטואציה שבה יש לא מעט הדבקות במחלקות סיעודיות ובמרכזים גריאטריים. 'מגן אבות ואמהות' נמצא תחת משרד הבריאות. בלי לפגוע באנשים שעובדים שם, הם כבולים להגבלות המשרד. הטענה שלנו כל הזמן חוזרת על עצמה, בשטח הקצב אחר. משרד הבריאות לא סומך עלינו כאנשי מקצוע, הוא יושב במשרדים ומחליט על תקנות וחוקים בלי לקחת אותנו בחשבון. בהקשר הזה אנחנו יכולים לעשות עבודה טובה יותר ממה שעושה הרגולטור. למה? כי הרגולטור הוא ספינה איטית וגדולה ואנחנו ספינת מרוץ. ואם אנחנו לא נגיב בזמן אנשים ימותו. צריך להבין את זה, ברגע שנכנסת פוליטיקה לתוך ניהול המלחמה, החיילים נפגעים, וזאת מלחמה".

לגבי לאסור על לא מחוסנים להיכנס לבתי אבות הוא אמר: "אני חושב שמי שיכול להתחסן ובחר לא להתחסן לא צריך להיכנס למוסדות גריאטריים. אתה רוצה? קח את ההורה שלך אליך הביתה ותטפל בו בעצמך. אני לא צריך לסכן את כל הדיירים שלי בגלל שאתה בחרת שלא להתחסן. החיסון הוא קו ההגנה הראשון שלנו. בטח במרכזים גריאטריים ובמחלקות סיעודיות. בחרת לא להתחסן כי אתה מאמין לפייק ניוז, אין בעיה. אני יודע שאתה יותר מסכן את הדיירים שלי מאשר מי שמחוסן. אני לא אסכן בגללך את מי ששוכב במיטה ליד אבא שלך".

בית אבות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד