י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טיפול נמרץ ללא רופא

באישור מיוחד: איחוד הצלה יחל להפעיל אט"ן

איחוד הצלה קיבל ממשרד הבריאות אישור להפעלת אט"ן (אמבולנס טיפול נמרץ ללא רופא) • מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק: "דבר שיציל חיים"

באישור מיוחד: איחוד הצלה יחל להפעיל אט"ן
'ניידת של 'איחוד צילום: דוברות איחוד הצלה

משרד הבריאות אישר לאיחוד הצלה להפעיל אמבולנס טיפול נמרץ (אט"ן) בו ראש הצוות הינו פרמדיק ולא רופא. עד כה הפעיל איחוד הצלה ניידות טיפול נמרץ (נט"ן) ובתוכן רופא. פעילות אמבולנס טיפול נמרץ (אט"ן) התאפשרה רק במגן דוד אדום, דבר שהקנה לארגון יתרון במתן שירותים שונים, דוגמת אבטחה רפואית של אירועים מרובי משתתפים.

עד לפני כמה שנים חייב משרד הבריאות את מפעילי האמבולנסים בישראל כי ראש צוות ניידת טיפול נמרץ יהיה רופא. אך בראשית 2015 המשרד החליט להפסיק את הצבתם של רופאים בניידות טיפול נמרץ של מד"א ואפשר לפרמדיק לנהל את האמבולנס, לקבוע מוות בשטח ולתת תרופות החייאה. אך מלבד מד"א, איחוד הצלה וחברות אמבולנס פרטיות חויבו להמשיך ולהעסיק רופא בניידת טיפול נמרץ, חובה שכרוכה בעלויות שכר הרופא שהינן גבוהות מאוד. כאמור, הדבר הקנה למד"א ייתרון בהגשת הצעות לשירותים שונים של אט"ן משום שעלות השכר של צוות זה היתה בד"כ נמוכה יותר בגלל אי הצורך בהעסקת רופא.

מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק, בירך על האישור ואמר כי "בסיומו של תהליך שהחל לפני שנים קיבלנו את האישור להפעיל אמבולנס טיפול נמרץ גם ללא רופא. אנו מודים ליאיר חברוני, מנהל תחום בכיר שירותי חירום והצלה במשרד הבריאות על שיתוף הפעולה בהשגת האישור המיוחל שיעודד תחרות בתחום רפואת החירום ויאפשר לנו להפעיל צוותים רבים יותר של טיפול נמרץ, דבר שיציל חיים. אני גאה במתנדבים שלנו שפועלים ללא תמורה ולהנהלת הארגון שמקדמים אותנו להיות ארגון רפואת חירום גדול, מקצועי ומסור שמסייע בשיפור המענה הרפואי לאזרחי ישראל ותורם לביטחונם".

דב מייזל, סמנכ"ל המבצעים באיחוד הצלה מוסיף כי "פתיחת האפשרות לתת שירותי אט"ן היא מכפיל כוח משמעותי ביכולת של איחוד הצלה לתת מענה לציבור הרחב בישראל על ידי הפרמדיקים שעוברים הכשרה מקצועית ומתקדמת על פי דרישות משרד הבריאות וארגון הלב האמריקאי ועומדים בחזית הטכנולוגיה והמקצועיות של הרפואה הדחופה בישראל. המקצועיות ואיכות הטיפול אינם נופלים מטיפול על ידי צוות שמונהג על ידי רופא שלא נעדר לחלוטין מהתמונה, אלא יושב במוקד איחוד הצלה ומפקח על הפרוצדורות שמתבצעות באמבולנס".

איחוד הצלה טיפול נמרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד