י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קטטה שהביאה לפיצוץ

פיצוץ עז הלילה בלבנון: 28 הרוגים וכ-80 פצועים בצפון המדינה

לפחות 28 בני אדם נהרגו הלילה ועוד 79 נפצעו באזור עכאר בצפון המדינה בעקבות פיצוץ של מיכלית דלק. כך לפי הצלב האדום הלבנוני

פיצוץ עז הלילה בלבנון: 28 הרוגים וכ-80 פצועים בצפון המדינה
תחנת הדלק עולה בלהבות צילום: מתוך הסרטון

אסון בלבנון: רועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן 11' מדווח, כי לפי הערוץ הלבנוני אל-ג'דיד, מיכלית דלק של 20 אלף ליטר התפוצצה וגרמה לנזק רב.

המיכלית, שצבא לבנון החרים מאחד התושבים באזור עכאר בצפון המדינה והתכוון לחלק אותם לאזרחים. בזמן חלוקת הדלק, פרצה קטטה שבמהלכה נורו יריות שפגעו במיכלית וגרמו לפיצוצה.

ראש ממשלת לבנון לשעבר, סעד אל-חרירי, צייץ הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי "הטבח בעכאר לא שונה מהטבח בנמל ביירות. מדובר בשני מעשי פשע ואם הייתה מדינה שמכבדת את האנשים, אז הבכירים היו מתפטרים, החל מנשיא המדינה ועד לאחרון האחראים על ההזנחה הזו. הגיעו מים עד נפש".

יש לציין כי האסון הזה מתרחש ברקע משבר הדלק החמור במדינה. אתמול צבא לבנון אילץ תחנות דלק לפתוח את שעריהן והחרים כמויות דלק וסולר שנאגרו והוחבאו.

כזכור על רקע משבר הדלק במדינה, צבא לבנון הודיע אתמול (שבת) שהוא יסייר בתחנות דלק סגורות ויחרים מאגרי דלק שהוסתרו שם. הצעד מגיע כדי להיאבק בשוק השחור שנוצר בעקבות המחסור במדינה. בהודעת הצבא נמסר שדלק שייתפס בתחנות יחולק בחינם לציבור.

הפיצוץ הנוכחי מגיע פחות משבועיים לאחר שלבנון ציינה את יום השנה הראשון לפיצוץ בנמל ביירות בקיץ שעבר ובו נהרגו יותר מ-200 בני אדם ונפצעו אלפים נוספים. כזכור ב-4 באוגוסט 2020 התפוצץ מלאי מאופסן של דשן אמוניום חנקתי והשאיר את האזור כמו אזור מלחמה. זה היה אחד הפיצוצים הלא גרעיניים הגדולים בהיסטוריה.

ראש העיירה תליל במחוז עכאר בצפון לבנון, ג'וזף מנסור, היכן שאירע הפיצוץ, אמר בריאיון לערוץ אל-חדת', כי הפיצוץ התרחש אחרי שתושבים נאבקו כדי לקבל דלק ואחרי שאחד מהם הדליק את המצית שלו, מה שהביא לפיצוץ. הצבא, לפי הבכיר המקומי, הגיע למקום אתמול כדי להחרים דלק ולחלק אותו אזרחים.

לפי דיווחים בכלי תקשורת לבנוניים וערביים יש גם קורבנות בשורות הצבא וכוחות הביטחון. בנוסף דווח כי עדיין מנסים לאתר נעדרים. במקביל תושבים זועמים הציתו את ביתו של הבעלים של המחסן בעיירה תליל במחוז עכאר.

נשיא לבנון, מישל עון, פרסם הודעה שבה הפציר לחקור את נסיבות האירוע ואף קרא למנגנוני הביטחון ולגורמי הרפואה להיות בכוננות כדי לטפל בנפגעים באסון.

תחנת דלק לבנון פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד