כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התיעוד שמעורר סערה

החרדים מתגוננים: "נשבר לנו מהסגרים, צריכים להתארס ולהתחתן"

ביממה האחרונה מתרוצץ תיעוד ברשתות החברתיות באוסטרליה ובו נראים חרדים חוגגים אירוסין, והחתן נואם בפני האורחים ומעלה על פניהם חיוך, אך התיעוד עורר סערה גדולה ברחבי היבשת, "מה רוצים מאיתנו, שנתיים אנשים כאן לא התחתנו"

שטר תנאים. אילוסטרציה
שטר תנאים. אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

העיר מלבורן באוסטרליה נמצאת בסגר מזה מספר שבועות בעיקר בגלל חוסר במנות חיסון נגד הקורונה, מאחר ואוסטרליה התעוררה ברכישת חיסונים, ‏למרות שהסגר אוסר על התכנסויות אפילו מצומצמות, בסוף השבוע התגלו מספר מקרים חיוביים בקהילה החרדית, וזאת לאחר מסיבת אירוסין המונית שהתקיימה בבית פרטי למרות האיסור.

אנשי הקהילה היהודית והרבנים גינו בחריפות את השמחה שפרצה את ההגבלות, אך התיעוד עורר סערה תקשורתית גדולה וכמו בישראל, זו הכלילה את כלל החרדים. כלי תקשורת ציטטו את דברי ‏החתן המיועד שנשא דברים ואמר בהלצה "אנחנו כאן במסגרת קבוצת תרפיה" כך שלמעשה מפגש כזה מוחרג ומתיר התכנסות לצורך טיפול. כאמור התיעוד עורר סערה גדולה מאד.

לפי הנחיות הממשלה, במחוז ויקטוריה באוסטרליה, אסור לקיים מפגשים פרטיים וציבוריים במסגרת הסגר הקפדני שהחל ב-5 באוגוסט. החתונות מותרות בנסיבות יוצאות דופן, אך הן תמיד מוגבלות לחמישה משתתפים.

לאחר הסערה הגדולה שעדיין לא נרגעה, פרסם משרד הבריאות כי "אם ובנה מהקהילה היהודית האורתודוקסית במלבורן הוכרזו בין החיוביים במקרי הנגיף במדינה". גורמי בריאות מסרו למנהיגי הקהילות, כי ייתכן ששני המקרים החדשים הגיעו מאותה התכנסות חריגה באירוסין.

מספר תושבים חרדיים במלבורן שוחחו עם 'בחדרי חרדים', אומרים לנו מתוך תסכול וכאב כמעט את אותם דברים, "כבר שנתיים אין כאן חיים נורמליים, אנחנו לא יכולים לעשות אירוסין או חתונה אפילו קטנה, הגויים לא מבינים ולעולם לא יבינו שחרדים צריכים חתונה עם לפחות 10 אנשים כדת משה וישראל, ואפילו את זה לא נותנים לנו, מה הם רוצים שנעשה?".

תושב נוסף אומר ל'בחדרי': "אנשים כאן דחו חתונות ארבע פעמים, חופות נדחו כאן, מה רוצים שנעשה? חתונה בזום? אנחנו חייבים מניין, אף אחד כאן לא מחפש לצפצף על החוק, אבל אנשים צריכים להתחתן, לא נותנים כאן לנשום".

באשר לאותה שמחת אירוסין שתועדה ופורסמה הם אומרים ל'בחדרי חרדים': "האירוע הזה לא היה צריך להתקיים עם כזאת כמות של אנשים, ובטח לא היו צריכים לזלזל בחוקים, יש כאן אנשים שתמיד מחפשים איך להוציא את דיבתינו רעה, הנה הם הצליחו".

חרדים מלבורן מלבורן אוסטרליה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד