כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תוך ימים ספורים

אפגניסטן נפלה לידי הטאליבן: השגריר והנשיא נכנעו ונמלטו

עשרים שנה אחרי שהובס על ידי צבא ארצות הברית, ארגון הטרור הסוני טאליבן חוזר לשלוט באפגניסטן, בחסות עזיבת הכוחות האמריקנים את המדינה כחלק מהבטחת בחירות של הנשיא ג'ו ביידן. אנשי הארגון כבשו את הארמון הנשיאותי והשגריר האמריקני נמלט חזרה למדינתו

אפגניסטן נפלה לידי הטאליבן: השגריר והנשיא נכנעו ונמלטו
אילוסטרציה צילום: unsplash

הבריחה מקאבול: שגריר ארה"ב ודגל השגרירות הגיעו לשדה התעופה לאחר שדיפלומטים שרפו מסמכים רגישים ונמלטו במסוקים מאימת ארגון הטרור שחזור לשלוט במדינה תוך ימים ספורים.

בעוד לוחמי הטליבאן מסתערים על הבירה האפגנית תוך שהם מנציחים סצנות שמזכירות את בריחת ארה"ב מויטנאם ב-1975, ארה"ב ובריטניה עושים מאמצים גדולים להוציא את אזרחיהן ועובדיהן מהמקום שהולך והופך לבירת הטרור העולמית.

שגריר ארה"ב וצוות השגרירות נמלטו מאפגניסטן לאחר שכוחות הטליבאן הסתערו על קאבול הבירה. מסוק של חיל האוויר האמריקאי נצפה ממריא משגרירות ארצות הברית מוקדם יותר היום. המסוק נראה כשהוא עולה מעל העיר ממש כמו בשנת 1975 כאשר נראה מסוק של ארה"ב מפנה את צוות השגרירות מבירת ויטנאם.

שגריר ארה"ב באפגניסטן.

עשן נראה עולה באזור השגרירות מוקדם יותר היום כשצוות האבטחה פעל לשרוף כל מסמך חשוב, כולל חומרי מידע של ה-CIA, או חומר שניתן להשתמש בו כתעמולה. דגל ארה"ב קופל ונלקח עם הצוות, מה שמעיד על סגירה רשמית של השגרירות אחרי כשני עשורים.

מנהיגי הטאליבן דרשו היום מממשלת אפגניסטן למסור להם את העיר בניסיון להימנע משפיכות דמים - והוסיפו את האזהרה המצמררת "לא הכרזנו על הפסקת אש".

כ-10,000 אזרחים אמריקאים מפונים מהעיר על ידי 3,000 חיילים אמריקאים שנשלחו לסייע למשימה. הם מצטרפים ל-600 חיילים בריטים כולל 150 צנחנים. ה'דיילי מייל' הבריטי מדווח, כי פקידי הטליבאן דרשו היום מזרים שאינם עוזבים את אפגניסטן לרשום את נוכחותם אצל מנהלי הטליבאן בימים הקרובים. מדינות מערביות כמו ארה"ב ובריטניה בחרו לפנות צוותן, אך רוסיה אישרה היום כי אין בכוונתה לפנות את צוות השגרירות בקאבול.

גם נשיא אפגניסטן אשרף גאני, נכנע לארגון הטרור וברח מהמדינה, זמן קצר לאחר שהבטיח לאזרחים כי ידאג לביטחונם. בתיעודים שפורסמו בשעות האחרונות נראים אנשי הטאליבן יושבים ומתענגים על מאכלים בתוך ארמון הנשיאות עליו השתלטו היום כשנשקים לצידם.

טאליבן אפגניסטן שגרירות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד