י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השריפה בהרי ירושלים

האש עדיין בוערת: נמשכים מאמצי הכיבוי

לוחמי האש ממשיכים לפעול גם הבוקר במספר מוקדים בהרי י-ם, בניסיון למנוע משריפת הענק שפרצה להתפשט אל היישובים באזור, שמחלקם פונו אתמול אלפי תושבים. בתום שעות ארוכות צוותי הכיבוי ערכו הבוקר החלפת משמרות, ועם אור ראשון שבו לפעול גם מטוסי הכיבוי

האש עדיין בוערת: נמשכים מאמצי הכיבוי
השריפה בהרי ירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האש עדיין בוערת: מאמצי הכיבוי בשריפת הענק בהרי ירושלים נמשכו לתוך הלילה, בניסיון להגיע לשליטה מלאה על האש שפרצה אתמול (ראשון) סמוך למושב בית מאיר. במהלך שעות הערב הושגה שליטה חלקית על חלק ממוקדי הבערה. הבוקר יגבירו הכבאים את המאבק בלהבות בסיוע מטוסי הכיבוי ששבו לפעול עם אור ראשון, בתקווה שעד שעות הצהריים יוכלו מרבית התושבים לשוב לבתיהם.

בכבאות והצלה ציינו הבוקר כי השריפה כילתה שטח בהיקף של כ17,000 דונם, כמעט פי 4 מהשטח שעלה באש בשריפה הגדולה הקודמת בנווה אילן (4,600 דונם). כשבעים צוותים ממחוז ירושלים, מחוזות שכנים וכן כוחות רבים פעלו לכל אורך הגזרה כשבכל עת צצים מוקדי שריפה עיקשים המחתדשים מדי פעם וממשיכים לאיים על חיי אדם ורכוש. במרבית הגזרות הגיעו הכוחות להכלה של האש אולם מוקדם לקבוע כי הושגה שליטה.

הבוקר האש בוערת בחמש גזרות שונות: צובה-כסלון, בית מאיר-שורש שואבה, איתנים-גבעת יערים-צובה והר איתן-סטף. טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים מסר: "בשעה זו אנו מבצעים חילופי משמרות של הכוחות הפועלים על מנת לשמור על רצף הפעילות המבצעית ולרענן את הצוותים שנלחמים באש בעוז מאז אתמול הצהריים. פעולת מטוסי הכיבוי שהופסקה בשעות הלילה התחדשה עם אור ראשון. ארבעה מטוסים ממש עכשיו עוד שישה יצטרפו בשעה הקרובה".

במהלך שעות הערב המאוחרות הגיעו לאזור השריפה ראש הממשלה נפתלי בנט, השר לביטחון פנים עמר בר לב ומפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי שעקב מקרוב אחר פעולות הכיבוי. לפחות 40 צוותי כיבוי פעלו בשריפה במהלך הלילה.


צילום: ישי ירושלמי

"בשעות האלה נראה שמאמצי ההשתלטות בסך הכל בכיוון חיובי, אבל צריך לומר: עד שזה לא נגמר - זה לא נגמר", אמר אמש בנט בחפ"ק המרכזי של כבאות והצלה, "לשריפות ולרוחות יש מעין דינמיקה של תעתוע, ומה שנראה עכשיו בסדר אנחנו יכולים, חלילה, עוד שלוש שעות להתעורר לקו חזק מאוד. לכן, אנחנו ממשיכים בפעולה רציפה לאורך כל הלילה".

מלשכתו של בנט נמסר כי יחד עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, קיבל רה"מ עדכונים בשטח אודות מאמצי ההשתלטות על האש מפי מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב (קובי) שבתאי, ונציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי.

בנט הוסיף: "אני רוצה לברך את הכבאים, את מערך הכבאות, את משטרת ישראל, את כוחות צה"ל וכלל כוחות ההצלה - שעבדו בצורה מאוד מסונכרנת תחת הובלתו של שר הבט"פ, וביצעו חילוץ מהיר מאוד ויעיל מאוד של התושבים מהבתים, דבר שממש הציל חיים. יש מספר בתים שנשרפו, בחלק מהיישובים. השריפה בשעות האלה נעה לאיטה מזרחה ולכן אנחנו מוטרדים מפגיעה פוטנציאלית באיזור עין כרם, עמינדב והיישובים בחלק המערבי של ירושלים. מערך הכבאות מכין שם עמדת הגנה".

בנט ציין כי בשעות הלילה מטוסי הכיבוי לא פעילים והם יחדשו את הפעילות לקראת השעה 06:00 בבוקר. "אנחנו מקווים שבמהלך שעות הבוקר עד הצהריים, נוכל להשתלט על העניין", אמר בנט, "עד אז, אני בראש ובראשונה קורא לכל התושבים באזור להישמע להנחיות. המשמעת הטובה וההתנהלות הטובה שלכם בקיום הנחיות כוחות החירום הצילה חיים, ממש ככה".

בכבאות והצלה מתחזקת גם הבוקר הערכה כי השריפה שהחלה סמוך למושב בית מאיר פרצה כתוצאה ממעשה ידי אדם. אם כי לא ברור האם מדובר בהצתה מכוונת או ברשלנות. "אנחנו מתמודדים עם אחת השריפות הגדולות ביותר באזור ירושלים בשנים האחרונות", אמר מוקדם יותר אתמול מפקד מחוז ירושלים בכבאות והצלה, טפסר ניסים טויטו.

 

כיבוי שריפה נפתלי בנט לוחמי האש מטוסי כיבוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד