י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עורכי דין נעצרו

שיא מתים נוסף: 620 מתים ביום אחד; מאמץ למנוע תביעות

רק חמישה אחוזים מהאזרחים באיראן מחוסנים בשני החיסונים כשהמדינה מתמודדת עם גל חמישי אכזרי. משבת ועד ראשון נשבר שיא שלילי חדש עם 620 מתים ביממה אחת | חמישה עורכי דין ופעיל זכויות אדם שקיימו פגישה שבה דנו בדבר תביעת הרשויות נעצרו ונלקחו למקום לא ידוע

שיא מתים נוסף: 620 מתים ביום אחד; מאמץ למנוע תביעות
אזרחים באיראן צילום: unsplash

איראן שברה שיא שלילי נוסף של מספר מקרי מוות מנגיף הקורונה במצטבר משבת ועד ראשון עם 620 הרוגים בגל החמישי של המגיפה, כך הודיע ​​משרד הבריאות האיראני ביום ראשון.

מספר הנדבקים הרשמי מאז פברואר 2020 עומד על 4.5 מיליון, וקרוב ל-100,000 מתו במגיפה. פוליטיקאים רבים, גורמי בריאות וכלי תקשורת אומרים כי המספרים האמיתיים גבוהים בהרבה ממה שהממשלה מוכנה להודות.

הממשלה הודיעה על סגר ארצי שיארך חמישה ימים ויתחיל היום (שני) כאשר רוב המשרדים והעסקים נסגרו ונסיעות בינעירוניות נאסרו. כמה כלי תקשורת מקומיים מתחו ביקורת על הסגר כקצר מדי, ולא יעיל מול גרסת הדלתא של נגיף הקורונה, שהתפשט ברחבי העולם.

איראן איחרה עם מתן החיסונים ורק כחמישה אחוזים מהאזרחים מחוסנים במלואם. האוכלוסייה האיראנית זועמת על המנהיג העליון עלי חמינאי שאסר לייבא חיסונים אמריקאים ובריטים כבר בינואר ומאשימה אותו בעשרות אלפי מקרי מוות מיותרים.

כוחות הביטחון של איראן עצרו בשבת האחרונה חמישה עורכי דין ופעיל זכויות אדם, במהלך שקיימו פגישה בנושא נקיטת הליכים משפטיים נגד הרשויות בגין ניהול לא נכון של המגיפה ועיכוב בחיסון המוני. ככל הנראה גורמי ביטחון רצו למנוע מהם להגיש את התביעה.

כוחות הביטחון עצרו את עורכי הדין תוך כדי קיום פגישה ולקחו אותם למקום לא ידוע מבלי להסביר ולנמק את עילת המעצר. כך דווח באתר החדשות של קבוצת פעילי זכויות אדם באיראן ועורכי דין נוספים.

איראן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד