י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הבריחה המבישה והזעם

צפו: כך השתלט הטאליבן מחדש; ומה מצבו של היהודי האחרון

אחרי 20 שנות מלחמה שגבתה את חייהם של כרבע מיליון בני אדם, ארצות הברית נוטשת את אפגניסטאן ומשאירה יותר מ-38 מיליון אזרחים לחסדי ארגון האיסלאם הקיצוני – הטאליבאן. רק לפני חודש אמר נשיא ארצות הברית ביידן שאין לו ספק שצבא אפגניסטאן יוכל להגן על ארצו מפני כוחות טאליבאן. היום, עם כיבוש קאבול, הוכח סופית עד כמה האמירה הזאת הייתה חסרת בסיס. צפו בכתבתם של רועי קייס ויואב זהבי, מתוך חדשות הערב של 'כאן 11'

צפו: כך השתלט הטאליבן מחדש; ומה מצבו של היהודי האחרון
אילוסטרציה צילום: unsplash

איש קומנדו לשעבר בצבא הבריטי, והיום מנהל ארגון צדקה בקאבול, נשבע להישאר באפגניסטן עד שהוא יוכל להשיג אשרות כניסה לבריטניה לאנשי צוותו האפגנים. "בוריס ג'ונסון צריך להתבייש על מה שעשינו", אמר.

פול פארטינג אמר כי הוא מסרב לעזוב את עובדיו המקומיים החוששים שיוצאו להורג על ידי הטאליבן בגלל עבודתם עם בריטניה וארצות הברית. הוא זעם על כך שהכוחות פשוט ברחו והפקירו את העם האפגני למשטר 'ימי הביניים'. כך דיווח ה'דיילי מייל' הבריטי. "זה לא היה צריך לקרות, המערב צריך לתלות את ראשו מבושה".

הוא זועם על ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ואמר: "הוא צריך להתבייש בהחלט במה שעשו הבריטים, הוא היה צריך ללחוץ על האמריקאים לבצע נסיגה מסודרת, יש לי דרכון בריטי ואני יכול לעזוב. אבל אף אחד מהצוות האפגני שלי לא יכול" אמר.

דבריו של הלוחם לשעבר מתחברים לכתבה שפורסמה אתמול ב'כאן 11' על ידי העיתונאים רועי קייס ויואב זהבי שהביאו גם עדות מהיהודי האחרון באפגניסטן. ‏"האמריקנים עזבו במצב רע מאוד, אין לנו תקווה" אמר אחד התושבים, אחרי 20 שנות מלחמה ורבע מיליון מתים, ארה"ב נטשה את אפגניסטן והשאירה את השטח לטאליבן.

החייל לשעבר במקור מאסקס שבבריטניה, שהה בעשור האחרון בניהול מקלט רשמי לחיות, הראשון מסוגו באפגניסטן, המטפל ביותר מ-140 כלבים, 60 חתולים, 24 חמורים וכמה סוסים. הוא עובד יחד עם אשתו ו-23 אנשי הצוות המקומי שלהם, אשר מבועתים מכך שהטאליבן יפגע בהם כפי שנהג בעבר, שהוציא להורג מקומיים שעבדו בחברות מערביות ובשירות המדינות שנתפסות כאויבות.

הוא הוסיף: "אין סיכוי שאני פשוט אוותר על הצוות שלי, אנחנו מנסים כעת נואשות באמצעים שונים לבדוק אם נוכל לעזור להם לקבל אשרות ולעזור להם לצאת".

אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד