י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תחקיר מדאיג

דיווח: ההסכם הסודי בין סין לארגון הבריאות העולמי

תחקיר מדאיג: הסכם סודי של סין עם ארגון הבריאות העולמי להסתיר את מקורות הנגיף מה שהוביל לכך שהארגון החמיץ את הסיכוי לעצור את המגיפה כל זה במטרה לשמר את עצמאותה הכלכלית של בייג'ין

דיווח: ההסכם הסודי בין סין לארגון הבריאות העולמי
אילוסטרציה צילום: pixabay

ממשלת סין השתמשה בקמפיין השפעה אגרסיבי על תגובת ארגון הבריאות העולמי להתפרצות הנגיף בתחילת דרכו, מה שהוביל לכך שהארגון החמיץ את הסיכוי לעצור את המגיפה, כך על פי תחקיר חדש.

תחקיר של ה'סאנדיי טיימס' חושף מאמצים של בייג'ין לשלוט בקבלת החלטות, לחבל בחקירות ואף לקבוע מינויים של גורמים רשמיים.

על פי התחקיר, עצמאות גוף ארגון הבריאות נשחקה לפני התפשטותו העולמית של הנגיף הקטלני בתחילת 2020. וכי ארגון הבריאות העולמי לא הצליח להדוף בפומבי מידע שגוי בסין, ועיכב הכרזה על מצב חירום בינלאומי, והרתיע ממשלות להטיל איסור נסיעות לסין וממנה כדי להגן על כלכלתה.

כמו כן, נחשף כי גורמים רשמיים הסכימו על "הסכם חדר אחורי" שבעצם עוזר לסינים להשחית ולגרום נזק למאמצי החקירה לגבי מקורות הנגיף. המשמעות הייתה להרחיק את המדענים מהתיאוריה שנגיף הקורונה אכן ברח ממעבדת ווהאן, ולתת להם להאמין שהוא הגיע מחיות נדירות בשוק חיות בעיר בדצמבר 2019. התיאוריה נדחתה בתחילה כ'לא סבירה בעליל', אך כעת עולה מהתחקיר שאולי 'היו טעויות אנוש במעבדה'.

מאז התפשט הנגיף ברחבי העולם, ועד כה נהרגו מעל 4.3 מיליון בני אדם, מתוכם 130,894 בבריטניה. הטענה המרכזית בתחקיר, כי הקשרים ההדוקים בין הנהגת ארגון הבריאות העולמי לסין השפיעו על יכולתה לאתגר את המדינה לגבי מקורו של הנגיף.

מנכ"ל ארגון ארגון הבריאות העולמי הוא תאודרוס אדהנום גברה יסוס, הוא ידיד ותיק של סין. הוא ביקר את נשיא סין שי ג'ינפינג בינואר 2020, חודשיים לפני תחילת המגיפה.

עוד עולה כי שר החוץ לשעבר של אתיופיה השתמש בתפקידו לקביעת מינויים נוספים שהיו עדיפים על פני סין, כולל הפיכת הדיקטטור של זימבבואה רוברט מוגאבה לשגריר רצון טוב. הדיווח הזה מטריד במיוחד, מאחר ובין השנים 2000-2012 היו כ-130 פרויקטים פיננסיים סיניים רשמיים בזימבבואה, בשווי כמה מאות מיליוני דולרים כדי לבנות סכרים הידרואלקטריים ולספק מכונות חקלאיות. כך שסין בעצם השפיעה על מינויים בארגון הבריאות העולמי. כך על פי ה'דיילי מייל' הבריטי.

ארגון הבריאות העולמי סין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד