י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מאוכזב מהמשטרה שלנו"

בפעם השלישית: ניסיון חדירה אל בית כתב 'חדשות 12'. צפו

לאחר שיאיר שרקי ואלמז מנגיסטו סיפרו על ניסיון פריצה לדירות שלהם, גם כרמל ליבמן, כתב אזור חיפה ב'חדשות 12', סיפר על התנהלות משטרתית מקוממת כאשר דיווח על פורץ שניסה לחדור לביתו ולבתי שכנים נוספים במהלך שעות הערב. צפו בתיעוד

בפעם השלישית: ניסיון חדירה אל בית כתב 'חדשות 12'. צפו
אילוסטרציה צילום: pixabay

כרמל ליבמן, כתב אזור חיפה ב'חדשות 12', סיפר אמש (ראשון) על התנהלות משטרתית מקוממת כאשר דיווח על פורץ שניסה לחדור לביתו לבתי שכנים נוספים במהלך שעות הערב.

ליבמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הערב ניסה אדם לפרוץ את דלת הבית שלי ושל השכנים בבניין בחיפה. ישבתי בסלון כמה דקות לפני השעה 22:00, כששמעתי פתאום רעש של מפתח מוכנס למנעול. בפעם הראשונה לא התייחסתי, שוב אותו צליל. ניגשתי לדלת ומבעד לעינית ראיתי גבר שהשתהה גם מול הדלתות של השכנים האחרים. חייגתי למשטרת ישראל".

לדברי ליבמן, "4 דקות אחרי השיחה ל-100 חזר אלי שוטר ושאל אם אני בקשר עין. עניתי שחדר המדרגות חשוך עכשיו, שאני לא יודע אם הוא עדיין פה. השוטר הבטיח שיגיע ויעשה סריקות. האור בחדר המדרגות נדלק, תיעדתי את הגבר ניגש שוב לדלת שלי ומנסה לפתוח אותה ושלחתי למוקד. 17 דקות אחרי הדיווח הגיע שוטר".

"עדכנתי את השוטר שהוא עשה עוד סיבוב ואמרתי לו באיזו דירה אני נמצא, לכל דבר שהוא צריך. ואז - דממה. עשר דקות עברו, אין עדכון. התקשרתי ל-100 לשאול אם תפסו אותו, השוטרת ענתה" 'האירוע נסגר, המשטרה בדקה, עשתה מה שהיא צריכה לעשות' והפנתה לתחנת חיפה. בתחנה אמרו: 'זה נבדק ולא נמצא שם חשד'", תיאר הכתב.

"אתם קוראים נכון - למרות ששלחתי למשטרה סרטון של אדם מנסה לפרוץ לדירה שלי ולדירות השכנים, במשטרת חיפה קבעו שלא נמצא פה חשד. הגבר שניסה לפרוץ מסתובב חופשי ולי נותר רק לחכות ולראות האם בניסיון הבא הוא יצליח. מאוכזב מהמשטרה שלנו", סיים ליבמן.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הדיווח במוקד 100 של המשטרה, הוזעק למקום צוות סיור ששוחח עם המודיע ופתח בסריקות. במהלך הסריקות עוכב לתשאול ונבדק אדם העונה לתיאור, ובהמשך נפתחה חקירה שנמצאת בראשיתה".

עוד נמסר: "נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת ולהיאבק כל העת בפורצים ועברייני רכוש באשר הם".

מדובר בשורה של מקרים בהם ניסו לפרוץ אל בתיהם של כתבי 'חדשות 12'. כזכור, לפני מספר ימים דווח כי יאיר שרקי, כתב לענייני דתות ב'חדשות 12', צייץ גם הוא בחשבון הטוויטר שלו כי פרצו לביתו במהלך שעות הבוקר. וזאת, אחרי שכתבת נוספת ב'חדשות 12', אלמז מנגיסטו, סיפרה על ניסיון לפרוץ אליה הביתה יום לפני כן.

שרקי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "‏הבוקר התעוררתי עם פורץ בחדר בשינה שלי, זה היה מבהיל מאד אבל ככל הנראה לא נלקח דבר".

"חייגתי למוקד 100 ושוטרי סיור הגיעו תוך דקות, ואחרי קצת יותר משעה גם עצרו חשוד שתיאורו התאים למה שמסרתי ולמה שתיארה שכנה בבניין סמוך שזכתה לביקור כמה דקות לפניי", הוסיף שרקי.

הוא סיפר: "‏הוזמנתי למסור תלונה בתחנה ובהמשך הבוקר הגיע שוטר שלקח מצלמות אבטחה מהאזור, ואיש מז"פ שאסף ממצאים. תודה לשוטרי לב הבירה על טיפול מקצועי ורציני ואדיב - למרות שלא נגנב ממני דבר (מאחרים כנראה כן) החוויה לא נעימה וטיפול נחוש כזה מחזיר את תחושת הביטחון".

"‏לכל מי ששואל או רומז ליחס וי אי פי: התקשרתי למוקד מאה וקיבלתי טיפול דרכם. בלי שם משפחה ובלי מספר זהות שלקחו ממני רק מאוחר יותר. כנראה שבשלב מסוים מישהו מהם הכיר אותי, אבל היחס היה רציני מהדקה הראשונה", סיפר שרקי.

מוקדם יותר דווח כי אלמז מנגיסטו, כתבת ומגישה ב'חדשות 12' סיפרה כי הקולגה לערוץ, ברהנו טגניה, הציל אותה אתמול (שבת) כשפורץ ניסה להיכנס לביתה.

תחת הכותרת "26 דקות הכי ארוכות בחיים שלי!", תיארה מנגיסטו איך פנתה למשטרה, אך לדבריה, לא קיבלה מענה עד ההתערבות של טגניה.

לטענת המשטרה, טגניה אכן התקשר למשטרה, אך ניידת כבר הייתה אז במקום.

מנגיסטו כתבה: "22:30 אתמול בלילה, אני מתעוררת לרעש מחריד של גבר שמנסה לפרוץ בכל הכוח את הדלת לדירה שלי בת"א. קמתי בבהלה לקחתי את הטלפון ורצתי לדלת הכניסה והדפתי אותה. ניסיתי להבין מה קורה לי עכשיו, הרגשתי בתוך סרט אימה שתכף אתעורר. הגבר האלמוני לא חדל ממעשיו - המשיך לנסות לפרוץ ולשבור את הדלת ולהיכנס לדירה תוך כדי שהוא צועק, מקלל ומאיים על חיי. ידעתי שאם הוא מצליח לפרוץ - זה הסוף שלי. שיש אפשרות שאסיים כאן את חיי. כל התרחישים הכי נוראים רצו לי בראש".

היא תיארה את המאבק עם הפורץ והשיחות למוקד המשטרה: "בזמן שאני נאבקת בו בגופי שלא ישבור את הדלת, אני מתקשרת למוקד 100 עונה לי מוקדנית, אני מסבירה לה שעוד כמה דקות ייגמרו לי הכוחות והגבר יפרוץ פנימה. 'תכף תבוא ניידת, השוטרים כבר בדרך'. חולפות עוד עשר דקות - הגבר ממשיך ואפילו מחבל בלוח החשמל ומנתק אותי לחושך מקפיא. אני מתקשרת שוב למשטרה עונה לי מוקדנית נוספת, מסתבר שלא נפתחה בכלל קריאה ואין פרטים של האירוע. שוב אני מוסרת את הפרטים בלחץ, המוקדנית צועקת בכעס 'תחליטי כבר כניסה מצד ימין או שמאל?!'".

"חולפות עוד עשר דקות אני מתקשרת בפעם השלישית למוקד 100 הם מחברים אותי לשוטר שטוען שהוא בדרך אליי ומה שיש לו לשאול זה: 'תגידי הוא עוד שם? זה קרה כבר פעם? את מכירה אותו?' כל זה בזמן שאני נלחמת לבד בשארית כוחותיי בגבר הזה שמאיים עליי מחוץ לדלת", שחזרה מנגיסטו את רגעי האימה.

"הבנתי שעזרה מהמשטרה כנראה לא תבוא בקרוב - בלחץ, חייגתי לכתב הפלילים של 'חדשות 12' ברהנו טגניה - בתוך שניות הוא הקפיץ כוחות על הרגליים. פתאום באורח פלא תוך כמה דקות בלבד אני שומעת את השוטרים עוצרים את הגבר המאיים בחדר מדרגות", תיארה הכתבת.

היא ציינה באכזבה: "רק אחרי 26 דקות שאני זועקת לעזרה ונלחמת על חיי השוטרים הגיעו. 26 דקות של סיוט ואימה. 26 הדקות הכי ארוכות בחיים שלי. כל דקה שחלפה הייתי בטוחה שלא אצא מזה בחיים".

לסיום כתבה מנגיסטו: "לא המשטרה, לא מוקד 100 - ברהנו טגניה הציל את החיים שלי. אני רק חושבת איך האירוע הזה היה נגמר אם לא היה לי קולגה לשעת צרה, זמין אתמול בלילה. מפחיד להיות אישה ומפחיד עוד יותר כשזאת המשטרה שלנו".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "צר לנו שהכתבת בחרה לעוות ולפרסם פרטים שגויים תוך השתלחות חסרת אחריות במשטרה, שעה שהעובדות המתועדות, לרבות השיחות המוקלטות אל מוקד החירום 100 ומוקד המידע 110, רישומי תנועת 4 הניידות שהגיעו למקום, דוחות הפעולה של השוטרים והנסיבות שונות לחלוטין מהמתואר".

"למען הסר ספק נבהיר, כי השיחה התקבלה במוקד 100 בשעה 22:35 ותוך 2 דקות שוגרה ניידת שהגיעה אליה כעבור 16 דקות בלבד", הבהירה המשטרה.

עוד הוסיפו במשטרה: "אגב, השיחה עם הכתב ברהנו טגניה בוצעה לאחר שהניידת כבר הייתה במקום. פנייתו של טגניה טופלה על ידי קצין משטרה אך אז התברר שהניידת כבר הגיע קודם לכן אל הכתבת".

"עוד נבהיר, כי הדיווח היה על השכן שככה"נ שתה ודופק על הדלת, כאשר מבירור עלה כי מדובר בסכסוך שכנים על רקע תשלום חשבון החשמל והוא עוכב לחקירה לבירור האירוע בהתאם", ציינו במשטרה.

"צר לנו על תחושותיה הקשות ומבינים את המצוקה בשעת האירוע, עם זאת מצפים מהכתבת לתקן את הפרסום השגוי שנכתב לאחר מכן", לשון תגובת המשטרה.

 

פריצה ערוץ 12 משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד