י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מצפים למנה שניה

בלי תופעות לוואי חריגות: מאות בני 11-5 כבר חוסנו

בשבועיים האחרונים חוסנו בישראל כ-500 ילדים בני 11-5 במנה הראשונה של חיסון הקורונה. לא התגלתה אצלם עד עתה כל תופעת לוואי חריגה מעבר לתופעות הלוואי הקלות הידועות עד כה בארץ. חלק מקופות החולים דיווחו שלא התגלתה אצלן אף לא תופעת לוואי אחת

בלי תופעות לוואי חריגות: מאות בני 11-5 כבר חוסנו
מבצע חיסונים בתל אביב צילום: תומר נויברג, פלאש 90

על פי נתוני קופת החולים כללית, הגדולה בארץ, כ-400 ילדים בני 11-5 כבר חוסנו אצלה "ללא דיווח על תופעות לוואי משמעותיות", החיסונים לילדים בני 11-5 ניתנים בארץ מתחילת אוגוסט באישור מיוחד של משרד הבריאות, ורק לילדים שסובלים מתחלואה משמעותית כמו מחלת ריאות קשה, השמנת יתר חמורה, מחלות סרטן, אי־ספיקת לב ומצבים של דיכוי חיסוני חמור. כך מדווח הבוקר רן רזניק ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, הנתונים נמסרו לבכירים בקופות החולים והם ראשוניים, לא רשמיים ולא סופיים, אך תואמים את הנתונים על מיעוט תופעות לוואי בקרב מאות בני 15-12 שקיבלו בארץ את החיסון באישור חריג, עוד לפני שניתן האישור הרשמי לכל בני הגילים האלה.

לפי הוראות משרד הבריאות, ההחלטה הסופית לגבי החיסון היא של ההורים, אבל יש להסביר לילד את השיקולים לחיסון ולתעד זאת. כל הילדים המחוסנים מיועדים גם לקבל את המנה השנייה של החיסון.

בקופת החולים מאוחדת חוסנו לקורונה עד אתמול כ-20 ילדים בטווח הגילים הזה. ד"ר רוני פרבר, מנהל מחלקת בריאות הציבור באגף הסיעוד בקופה, דיווח ל"ישראל היום" ש"הקופה חיסנה עד כה קרוב ל־20 ילדים שנמצאים כולם בקבוצת סיכון".

לדבריו, "מדובר אמנם במדגם לא מייצג, אבל בו בזמן בבשורה משמחת. בימים אלה סוגיית חיסון כלל הילדים בגילי 11-5 נמצאת במחקר, ואנחנו ערוכים לתת מענה גם לאוכלוסייה הזאת ככל שנידרש, ובהתאם להנחיות של משרד הבריאות".

במכבי חוסנו עד עתה כ־50 ילדים בגילים הללו, ולדברי בכיר בקופה לא התגלו אצלם תופעות לוואי חריגות אלא רק "תופעות רגילות ואין משהו חריג". דברים ברוח זו מסר גם בכיר בקופת החולים לאומית שחיסנה חמישה ילדים.

חיסון לקורונה קופות חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד