י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המטרה מסומנת מראש

בושה וחרפה: הממשלה שוב ממהרת לסגור דווקא את בתי הכנסת

ללא נתוני הדבקה וללא התחשבות ברגשות הציבור האמוני במדינת ישראל, ממהרת שרת הפנים שקד לסמן דווקא את בתי הכנסת ולהזהיר את הממונים מפני סגירה אפשרית לקראת החגים עקב התפרצות הנגיף | לראשי הרשויות היא קוראת להיערך לקיום התפילות בשטחים פתוחים

בושה וחרפה: הממשלה שוב ממהרת לסגור דווקא את בתי הכנסת
מתפללים ברחוב/הופעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/unsplash

הממשלה הנוכחית אמנם התחייבה לקבל החלטות בפרק זמן סביר ולא להמתין תמיד לדקה ה-90 כמו קודמה, אבל בעוד היא מסרבת לדבר בגלוי על הסגר, הממשלה מכינה דווקא את בתי הכנסת לאפשרות של סגירה בחגי תשרי, בעוד המסעדות ואולמי התרבות נשארים פרוצים לרווחה.

היום (שני) רומזת שרת הפנים איילת שקד לאפשרות של הרחבת ההגבלות לקראת החגים ושיגרה לראשי הרשויות. מכתב בו היא קוראת להיערך לקיום התפילות בחוץ ובמבני ציבור זאת בצל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה.

בהודעה שנמסרה מלשכתה נכתב כי "משרד הפנים והמשרד לשירותי דת נערכים לסייע לרשויות המקומיות וכן לבתי הכנסיות, בהתאם להחלטות אשר תקבל הממשלה ולהנחיות משרד הבריאות, לקיים באופן המיטבי את תפילות החג כסדרם תוך שמירה על בריאות המתפללים"

על פי ההודעה, שרת הפנים שקד ביקשה להיערך לקיום התפילות בשטחים פתוחים בכל ההיבטים הלוגיסטיים כדוגמת פריסת רשתות הצללה, אמצעי מיזוג וכדומה, וכן למפות את מבני ציבור וחצרותיהם שלא בשימוש בימי החג כגון: בתי ספר, גני ילדים, מתנסים ועוד, במטרה לאפשר למתפללי בתי הכנסת לעשות בהם שימוש. זאת לטובת פיזור המניינים הגדולים למניינים קטנים יותר ובטוחים וכדי להגן על בריאות המתפללים.

שרת הפנים, איילת שקד אומרת, "אנו נמצאים בעיצומה של התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה אשר עלולה להוביל לכך שגם בשנה הזו נצטרך כולנו להתאים עצמנו לקיום התפילות המיוחדות של הימים הנוראים וחגי תשרי באופן שונה מהרגיל– ולכך עלינו להיערך בהתאם".

נציין כי סגירת המסעדות ואולמי התרבות בכלל לא על הפרק. מה שתמוה למה פועלים דווקא לסגור ראשונים את בתי הכנסת בעוד אין נתון בכלל על הדבקה בבתי הכנסת, זאת כאשר הממשלה הקודמת פעלה באופן דומה והרגישה חופשיה לסגור תמיד מקומות בעלי אופי דתי קודם המקומות השונים.

איילת שקד סגירת בתי כנסת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד