י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מכה קשה"

משבר בקואליציה? ח"כים בדרישה מליברמן

לאחר שהוחלט להכניס את המתווה להעלאת גיל הפרישה לנשים מעבודה בחוק ההסדרים - עשרות חברי כנסת, ביניהם כמה מהקואליציה, דורשים משר האוצר להוציא את הסעיף מהחוק | אחת מיוזמות המכתב: "המתווה להעלאת גיל הפרישה לנשים הינו מכה קשה לנשים מבוגרות ונשים בשכר נמוך"

משבר בקואליציה? ח"כים בדרישה מליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת העברתו בכנסת בתקופה הקרובה, היום (שני) עשרות חברי כנסת, בניהם אף כמה מהקואליציה, פנו בדרישה לשר האוצר אביגדור ליברמן להסיר את אחד הסעיפים שנכנסו לחוק ההסדרים.

עשרות חברי כנסת פנו לשר האוצר, ודרשו ממנו להוציא את המתווה להעלאת גיל הפרישה לנשים משוק העבודה, סעיף שיעלה את הגיל בו נשים יכולות לפרוש מהעבודה, כיוון שלטענתם הוא יפגע בנשים מבוגרות ובנשים שמרוויחות שכר נמוך.

"הכנסתו עתה לחוק ההסדרים עומדת בניגוד להנחיות המשפטיות", טענו בין היתר במכתב. "הרפורמה בגיל הפרישה לנשים הוכללה בחוק ההסדרים במטרה לעקוף את הדיון בהצעה ובהשלכותיה".

חברת הכנסת נעמה לזימי מ'העבודה', יוזמת המכתב, מסרה: "נשים מופלות בשוק העבודה בישראל בכל שלב בחייהן. המתווה להעלאת גיל הפרישה לנשים בחוק ההסדרים הינו מכה קשה לנשים מבוגרות ונשים בשכר נמוך, שעובדות במקצועות שוחקים ופיזיים".

"שוויון יש להתחיל מהיציאה לשוק העבודה ולא רק בשלב הפרישה, את החוק יש להעביר אל עבודת הכנסת, שם נציף בעיות ועיוותים, ונייצר פתרונות ומענים", הוסיפה לזימי.

"אם יש לאוצר רצון אמיתי לצמצם פערים מגדריים", מסרה היוזמת השניה של המכתב, חברת הכנסת מיכל רוזין מ'מרצ', "שלא יפגע בגיל הזכאות לקצבת זקנה של נשים קשות יום, נשים שממילא קיבלו כל חייהן שכר נמוך יותר ממקביליהן הגברים ונאלצו להיאבק מאבק יום יומי על מקום עבודתן לצד גידול משפחה".

"זה אומר לקחת מהנשים האלה את הכסף שאין להן. במקרים רבים זה כסף שנועד לקיום. תקציב זה חשוב, אבל לא על חשבון השקלים האחרונים של נשים ומשפחות במצוקה", קראה.

אביגדור ליברמן גיל פרישה של נשים חוק ההסדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד