י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המאבק על הניצול היחיד

אסון הרכבל; "שולחים את איתן הקטן לבית ספר קתולי"

איתן בירן בן ה-5 ,ששרד את אסון הרכבל באיטליה נתון בעיצומו של מאבק משפטי מתמשך בין דודתו אצלה הוא שוהה בימים אלו באיטליה לבין בני משפחת אמו של איתן מישראל

אסון הרכבל; "שולחים את איתן הקטן לבית ספר קתולי"
הילד איתן בירן צילום: מתוך פייסבוק

נמשך המאבק המשפטי על איתן בירן בן ה-5 ,ששרד את אסון הרכבל באיטליה, גם בציר המשפטי וגם בציר הציבורי. לאחר התאונה, איה, אחותו של האב עמית, קיבלה את האפוטרופסות עליו, כאשר לטענת המשפחה של אמו של איתן, מדובר היה במחטף.

בני המשפחה שכרו עו"ד באיטליה והחלו בפניות למשרד החוץ. אתמול אמרה בראיון טלוויזיוני אביב פלג, אחותה של דודתו של איתן מצד אמו טל, גלי פלג, המבקשת לאמץ את הילד: "זה קשה נורא. אנחנו רוצים להיות כל הזמן ליד איתן, השורד היחיד שנשאר לנו מהמשפחה שלנו, ומונעים מאיתנו את זה. זאת הרגשה נוראה. עוברים עלינו ימים מאוד לא פשוטים. האסון והאובדן הזה לא נקלטו עד עכשיו. אנחנו משתדלים להיות חזקים, אבל זה לא קל. קשה לנו מאוד עם חוסר האונים שאנחנו נמצאים בו כרגע". כך מדווח הבוקר מתן וסרמן בעיתון 'מעריב'.

ביום רביעי התקיימה מסיבת עיתונאים במשרד של עורכי הדין המייצגים את גלי פלג ובן זוגה הנאבקים על איתן. היציאה לציבור נועדה בין השאר כדי להעלות את המודעות הציבורית ובמשך השבוע הקרוב יואצו המהלכים בגזרה המשפטית. מעבר לתחושות האישיות הביעה אביב גם חשש לזהותו ומורשתו של בן משפחתה.

"נכון לעכשיו, איתן בדרך ללמוד בבית ספר קתולי", סיפרה. "היום הנזירות הודיעו בחגיגיות שאיתן מתחיל את השנה החדשה בבית ספר קתולי. זה לא ברור לי, ילד יהודי, ישראלי, שההורים שלו לימדו אותו על החגים הישראליים ואיך לדבר עברית". ביום חמישי הוגשה הבקשה באופן רשמי לאימוץ והיא אף נשלחה לאיטליה ותועבר לאיה, דודתו של איתן.

עו"ד רונן דליהו, המייצג את גלי: "אנחנו מעריכים שהתהליך יהיה מהיר יותר מתהליך רגיל. ביקשנו להמציא את התביעה גם לחו"ל ונחכה לתגובת המדינה. אנחנו חושבים שחובה לברר מה נעשה בהליך. לטעמי הכי חשוב בכל הסיפור הזה הוא טובת הילד. הרצון היה שאיתן יגדל כאן וזה הדבר הנכון והצודק לעשות. אין סיבה לנתק אותו מהמסגרת הזאת".

"אני מאמין שהשארתו של הילד באיטליה תהיה אסון נוסף", סיכם.

אסון הרכבל באיטליה מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד