י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לראשונה מ'שומר החומות'

אזעקת צבע אדום בעוטף עזה: מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת

אזעקת צבע אדום הופעלה לפני שעה קלה בעיר שדרות ובמספר יישובים בעוטף עזה. לפי הדיווחים הראשוניים, מערכת כיפת ברזל יירטה לפחות רקטה אחת | השיגורים בצל הניסיונות להסדרה מול הרצועה | מדובר בשיגור הרקטי הראשון מרצועת עזה מאז הסתיים  מבצע 'שומר החומות'

אזעקת צבע אדום בעוטף עזה: מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת
שיגור רקטות צילום: Atia Mohammed/Flash90

אזעקת צבע אדום נשמעה בצהריים (שני) בעיר שדרות ובמספר יישובים בעוטף עזה. מערכת כיפת ברזל הופעלה ולפי הערכות בוצע יירוט של לפחות רקטה אחת שנורתה מהרצועה. תושבים רבים דיווחו על שמיעת פיצוצים.

מצה"ל נמסר בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. לפי הודעת המועצה האזורית שער הנגב, לאחר בדיקה - לא אותרו נפילות בשטחי מועצה אזורית שער הנגב. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף.

הירי מגיע בצל הניסיונות להסדרה מול רצועת עזה והמגעים להעברת הכסף הקטארי. וכאמור מדובר בשיגור הרקטי הראשון מרצועת עזה מאז מבצע 'שומר החומות', מה שמעמיד את ראש הממשלה נפתלי בנט וממשלתו במבחן רציני ראשון מול הרצועה. האם התגובה תהיה רפה? או שהפעם בנט יחליט לפעול בעוצמה מול ניסיונות ההסלמה של חמאס.

בעקבות הירי אל עבר שער הנגב, אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית מסר: "כל ירי, גם אם הוא מיורט, משבש את השגרה, על אחת כמה וכמה בשעות שהילדים במסגרות הקיץ ולא עם ההורים בבתים. לשמחתנו ולצערנו, הצוותים החינוכיים ביישובי המועצה מנוסים בהתמודדות חינוכית מסוג זה ובשעות אלו הם מסייעים לילדים לחזור לשגרת היום בצורה מיטבית ובריאה. אני מצפה ממשלת ישראל לעשות כל שניתן כדי להבטיח את השקט באזורנו".

כזכור, בסוף השבוע דווח כי ישראל תאפשר כניסת אנשי עסקים וסוחרים מרצועת עזה לישראל, ברקע השקט היחסי בדרום במהלך השבועות האחרונים, כך הודיע ביום שישי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן.

לפי הדיווח, מדובר בהחלטה שנועדה לשמור על היציבות הביטחונית, אם כי בישראל מבהירים כי כל התחממות או פעילות טרור מצד הארגונים בעזה, יובילו להסרה מיידית של ההקלות.

בהודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) נאמר כי "לאור השמירה על היציבות הביטחונית ברצועת עזה, תחודש כניסת 1,000 סוחרים ו-350 אנשי עסקים מעזה לישראל, דרך מעבר ארז, החל מראשון בבוקר".

יצוין כי ההיתרים לישראל יונפקו למחוסני קורונה ומחלימים בלבד. לצד זאת, ייפתח הייצוא מרצועת עזה לישראל דרך מעבר כרם שלום, ויורחב הייבוא מישראל לרצועת עזה - גם לרכיבים מסקטור התחבורה והתקשורת. כמו כן, תאושר הכנסת ציוד וסחורות לטובת התשתית ההומניטרית ברצועה, כמו ביוב ומים.

"הצעדים האזרחיים שאושרו על הדרג מדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית באזור", מסר מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

שיגור רקטה רצועת עזה עוטף עזה אזעקת צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד