י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תהו ובוהו באפגניסטן

נשבר הלב: נתלו על המטוס בניסיון להימלט ונפלו אל מותם. צפו

המוני אזרחים אפגנים החוששים לחייהם בעקבות כיבוש המדינה בידי ארגון הטרור טליבאן, הגיעו היום לשדה התעופה בעיר הבירה בניסיון להימלט | בתיעוד קשה נראים שני אפגנים צונחים אל מותם לאחר שקשרו עצמם למטוס | צפו

נשבר הלב: נתלו על המטוס בניסיון להימלט ונפלו אל מותם. צפו
‏‏אזרחים אפגנים בשדה התעופה בקאבול צילום: צילום מסך

תיעודים קשים שמגיעים משדה התעופה בקאבול מציירים תמונה קשה של המוני אזרחים אפגניים החוששים לחייהם ומנסים להימלט מהמדינה בעקבות השתלטות הטליבאן. באחד התיעודים, נראים שני אזרחים שקשרו עצמם למטוס - נופלים ממנו אל מותם לאחר ההמראה. לפחות חמישה בני אדם נהרגו בתוך התוהו ובוהו בשדה התעופה, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

על פי דיווחים ברשתות החברתיות האפגניות, כוחות אמריקאים ירו באוויר כדי להזהיר אזרחים לא מורשים מלנסות לעלות על טיסות צבאיות, וכתוצאה מכך נהרגו האזרחים.

כלי תקשורת מערביים דיווחו בהרחבה על התיעוד הקשה מאפגניסטן. "בסרטון המחריד נראים שני אנשים נופלים באופן טראגי ממטוס בקאבול לאחר שהם קשרו את עצמם לגלגלי המטוס כדי לברוח מחוץ לאפגניסטן, בסרטון המבעית ניתן לראות את שני האנשים נופלים מהמטוס באוויר", דיווחו כלי תקשורת בעולם.

סרטון אחר מהשדה מראה באופן מוחשי את הפאניקה שהתחוללה בשדה התעופה בקאבול כאשר מאות אנשים נראים מסתערים על המטוסים שפינו את הכוחות הזרים וניסו לטפס ולהצטרף בדרך כלשהי לטיסה, בניסיונות נואשים לעזוב את המדינה בעקבות הניצחון הצבאי של הטליבאן. דווח כי המרחב האווירי האפגני נסגר כעת.

ביום ראשון האחרון, כל אנשי השגרירות האמריקנית הועברו לשדה התעופה והוצאו מהמדינה. השגריר הבריטי עצמו אף סייע בחלוקת ויזות של אפגנים שעבדו עבור בריטניה וכעת חוששים למות כבוגדים ע"י ארגון הטרור.

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי הם יאיצו את פינוים של אלפי אפגנים הזכאים לוויזות מהגרים מיוחדות. כ-2,000 מהם כבר הגיעו לארצות הברית במהלך השבועיים האחרונים, שבריר מתוך 88,000 שאמורים להתפנות.

יותר מ -60 מדינות פרסמו הצהרה משותפת הקוראת לכל הצדדים באפגניסטן, "לכבד ולהקל על יציאה בטוחה ומסודרת של אזרחים זרים ואפגנים המעוניינים לעזוב את המדינה".

אפגניסטן טליבאן מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד