כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זעקת יהודי אוסטרליה

"התקשורת רודפת אותנו, אנחנו שנתיים בסגר, אי אפשר לנשום"

כמו בישראל, גם באוסטרליה, החרדים באור הזרקורים כמי שאחראים להפצת הנגיף. עיתונאי אמיץ ניגש לעיתונאים שהתאספו מחוץ לביתה של משפחה חרדית שהעזה אחרי שנתיים לקיים אירוסין בניגוד להנחיות והתעמת איתם | תושבי מלבורן ל'בחדרי' על הכאב והתסכול של הקהילה 

"התקשורת רודפת אותנו, אנחנו שנתיים בסגר, אי אפשר לנשום"
בית כנסת ריק במלבורן צילום: Ari Holzer

מצב הסגרים וההגבלות באוסטרליה הגיע לשיאים שבישראל לא מכירים, ואזרחי מדינת ויקטוריה באוסטרליה סובלים קשות. יהודי מלבורן יושבים בבית מתחילת התפרצות המגיפה למעט יציאות לשם רכישת מזון, תרופות וסידורים חיוניים, אך התקשורת כרגיל מחפשת את החרדים, אחד מהם החליט להוכיח את הצביעות של התקשורת ולהוקיע אותה.

אבי ימיני, עיתונאי בערוץ Rebel הימני באוסטרליה, באופן מעורר השתאות תמיד נמצא לצד הקהילות היהודיות והחרדיות, הפעם ימיני יצא להגן על שמם הטוב של החרדים מפני הדה לגיטימציה שהתקשורת עושה להם.

ימיני המתין מחוץ לביתה של משפחה חרדית שנמצאת באור הזרקורים בגלל שארגנה שמחת אירוסין בניגוד לחוק, לאחר שהמשפחות מנסות כבר תקופה ארוכה להתארס, וכבר לא יכלו להמתין, אחד המשתתפים תיעד את האירוע והפיץ ברשת, ותוך יממה כל אוסטרליה דיברה על יהודים שמדביקים אחרים בקורונה, לאחר ששניים ממשתתפי האירוע התגלו כנושאים את הנגיף.

התקשורת כמובן מתעלמת מהפרות בקהילות ואוכלוסיות אחרות, ולא מעיזה להיכנס להם לחיים. אתמול הגיעו מספר כלי תקשורת מחוץ לביתו של החתן בניסיון לראיין מי מבני המשפחה, אך הללו ירדו למחתרת בגלל איומים לרצח שקיבלו מגולשים זועמים ברשתות החברתיות שנחשפו לתיעוד מהשמחה.

אבי ימיני אזר אומץ ושאל את העיתונאים שהתאספו מחוץ לבית המשפחה החרדית, האם הם באים גם לבתים של מפרי הנחיות מאוכלוסיות אחרות, או רק מחוץ לבתים של חרדים. הללו גמגמו מולו ולא ידעו להסביר מדוע הם באים רק ליהודים, הם גם הודו בפניו שהם עצמם הפרו חוקים מדי פעם.

ימיני ניסה להסביר להם באומרו שהם כלל לא יודעים ומבינים את התחושה לשבת בבית כמעט שנתיים ללא פרנסה נורמלית, וללא יציאה מחוץ לבית עם הילדים בצורה נורמלית. "אתם אנשים עם פריבילגיות, אתם לא יודעים בכלל מה זה לשבת בבית כמעט שנתיים, ניסיתם פעם להיות כמו אזרחי המדינה המסכנים שאין להם תעודת עיתונאי? אני עם תעודת עיתונאי, אני יודע שיש לי פריבילגיות, אני מבין את האזרחים המסכנים".

אחד מבני הקהילה החרדית אומר ל'בחדרי חרדים' על המצב: "בקרב הקהילות היהודיות במדינה, יש תמיד איזה דתן ואבירם שמלשינים לרשויות, אנחנו יודעים מי הם, הם רודפים אותנו ללא רחמים, הם מפרסמים רק רע, אף פעם לא מפרסמים דברים טובים, למזלינו יש את אבי ימיני שניצב כחומה בצורה כמעט לבד מול הרודפים אותנו".

בפוסט בקבוצה סגורה של תושבת ויקטוריה (מלבורן) מספרת אחת הנשים, כי הטילו סגר כללי לשבוע בגלל 8 מקרים חיוביים, "בינתיים השבוע הפך לחודש כי יש בסביבות 20 מקרים חיוביים ביום. מסתירים מאיתנו כמה חולים קשה או מונשמים יש (אם בכלל) כל הזמן שואפים פה לאפס מקרים - מציאותי לסגור מעל 3 מליון תושבים על 20 מקרים חיוביים? בתי הספר סגורים, הילדים מפסידים חודשים של לימודים , מהיום סגרו את גינות המשחקים לילדים - מסכנים גם אין להם עכשיו איך להוציא אנרגיה".

עוד כתבה: "מותר להתרחק עד 5 ק"מ מהבית - ומהלילה עוצר לילי לשבועיים - אסור לצאת מהבית בכלל, אסור להפגין. אי אפשר לצאת מאוסטרליה אלא אם מצהירים שלא חוזרים לפחות לשנה שלא לדבר על נזקים לכל העסקים שהם לא מזון".

לגבי החיסונים היא כתבה: "התנהלות כושלת במתן חיסונים, אוסטרליה מקום אחרון בעולם במתן חיסונים, אין מספיק הם אומרים, כרגע זכאים לחיסונים רק בני 40 ומעלה (אלא אם הם עובדים חיוניים/צוותים רפואיים) נראה לי לא יהיה מספיק מקום במסמך התלונה לאו"ם לפרט את כל הטירוף פה".

המהומה הגדולה בקרב הקהילה החרדית החלה לפני יממה, למרות שהסגר אוסר על התכנסויות אפילו מצומצמות, בסוף השבוע התגלו מספר מקרים חיוביים בקהילה החרדית, וזאת לאחר מסיבת אירוסין המונית שהתקיימה בבית פרטי למרות האיסור.

אנשי הקהילה היהודית והרבנים גינו בחריפות את השמחה שפרצה את ההגבלות, אך התיעוד עורר סערה תקשורתית גדולה וכמו בישראל, זו הכלילה את כלל החרדים. כלי תקשורת ציטטו את דברי ‏החתן המיועד שנשא דברים ואמר בהלצה "אנחנו כאן במסגרת קבוצת תרפיה" כך שלמעשה מפגש כזה מוחרג ומתיר התכנסות לצורך טיפול. כאמור התיעוד עורר סערה גדולה מאד.

מספר תושבים חרדיים במלבורן שוחחו עם 'בחדרי חרדים', ואמרו מתוך תסכול וכאב כמעט את אותם דברים, "כבר שנתיים אין כאן חיים נורמליים, אנחנו לא יכולים לעשות אירוסין או חתונה אפילו קטנה, הגויים לא מבינים ולעולם לא יבינו שחרדים צריכים חתונה עם לפחות 10 אנשים כדת משה וישראל, ואפילו את זה לא נותנים לנו, מה הם רוצים שנעשה?".

תושב נוסף אמר ל'בחדרי': "אנשים כאן דחו חתונות ארבע פעמים, חופות נדחו כאן, מה רוצים שנעשה? חתונה בזום? אנחנו חייבים מניין, אף אחד כאן לא מחפש לצפצף על החוק, אבל אנשים צריכים להתחתן, לא נותנים כאן לנשום".

באשר לאותה שמחת אירוסין שתועדה ופורסמה הם אומרים ל'בחדרי חרדים': "האירוע הזה לא היה צריך להתקיים עם כזאת כמות של אנשים, ובטח לא היו צריכים לזלזל בחוקים, יש כאן אנשים שתמיד מחפשים איך להוציא את דיבתינו רעה, הנה הם הצליחו".

בתוך כך, בצל השיא במספר המאומתים באוסטרליה, וטענות להפרת הסגר, בית הכנסת 'סידני'ס שול' פתח בחלוקת מזון ענקית.

מאז העלייה התלולה בתחלואה ומספר המאומתים באוסטרליה שחצה אתמול את קו ה-400, "לוחמי הקורונה", כוחות המשטרה, מתחמי בדיקות ודרייב-אין ברחובות סידני, לאורך כל שעות היממה במאמץ לשמר את כללי הסגר ההדוק, ובתקווה להורדת מספר המאומתים שהגיע לשיאו אתמול. ומספר החולים קשה שצובר תאוצה.

הרב חיים ליוי בחלוקת אוכל לשוטרים.

הסגר שעוד שבוע סוגר חודשיים רצופים, הינו חסר תקדים, ושובר שיא באורך זמנו. הקהילה היהודית ב'בונדי' שב'סידני׳ס שול' יחד עם הרב חיים ליוי, בניסיון להראות את יופיה של הקהילה, התגייסה למאמץ הלאומי, כדי להראות את צייתנותם של התושבים היהודיים באוסטרליה לכללי הסגר.

מתנדבים יצאו במבצע ענק להגיע למספר "לוחמי הקורונה" הגבוה ביותר באזור. ולספק להם אוכל חם, ממתקים, ושתיה קרה, החיוך על פניהם המיוזעות, האושר והכרת התודה הביאו לקידוש שם שמים גדול.

סידני אוסטרליה מלבורן אוסטרליה יהודים אוסטרליה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד