כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המשטרה חוקרת

יהודי הותקף מחוץ לתיאטרון וכיפתו הופלה מראשו

פנסיונר יהודי הוכה בראשו וכיפתו הושלכה ארצה, לאחר שיצא מהופעה בתיאטרון ווינדהאם בלונדון, המשטרה חוקרת

יהודי הותקף מחוץ לתיאטרון וכיפתו הופלה מראשו
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

המשטרה הבריטית חוקרת תקיפה אנטישמית של פנסיונר בעת שיצא ממחזה על השואה. רוני פיליפס, בן 72, "הוכה בראשו והכיפה שלו נזרקה לקרקע" כך על פי עדות אשתו אמה במשטרה.

הקורבן עזב את תיאטרון ווינדהאם, שם השתתף בהצגה על השואה ביום חמישי האחרון. ממשטרת המטרופוליטן נמסר לעיתון Jewish News כי זמן קצר לפני השעה 22:00 ביום חמישי ה-12 באוגוסט, הם קיבלו דיווחים על תקיפה על רקע דתי. השוטרים שוחחו עם הקורבן שלא נפצע במהלך האירוע וכי החקירה נמשכת. עד כה לא בוצעו מעצרים והמשטרה ביקשה מכל שיש לו מידע לחייג למשטרה ולדווח.

דובר ארגון השמירה CST היהודי מסר: "זו הייתה תקיפה אנטישמית בלתי ניתנת לסליחה נגד גבר יהודי שעבר שם, ויותר מכך זה מטריד, כי זה קרה ממש מחוץ להצגה על השואה".

תקיפות נגד יהודים בבריטניה נמשכות בעיקר על רקע נגיף הקורונה המשתולל, כזכור בתחילת השנה האזרחית פורסם מחקר באוניברסיטת אוקספורד, שהעלה כי 19.1% מהציבור בבריטניה, מאמינים שהיהודים גרמו להתפרצות המגיפה, איסלמיסטים מתארים את מדינת ישראל כנגיף 1948 COVID, שנת הקמתה של המדינה, חלק מהם טוענים כי היהודים אחראים ישירות לנגיף המסוכן ביותר לאנושות. אנטישמיות הקורונה באה לידי ביטוי גם באזורים נרחבים בעולם - ארצות הברית, המזרח התיכון, איראן, טורקיה, הרשות הפלשתינאית, אירופה ודרום אמריקה.

פרופ' דינה פורת, ראש מרכז קנטור באוניברסיטת תל אביב, סיפרה כי העלילה כי היהודים הפיצו את הקורונה, חדרה היום גם לציבורים ליברלים ומשכילים. "התדמית של יהודי כמפיץ-מחלות היא רבת-שנים – ולכן כה-קל להמשיך ולהאשים אותנו בכך", וקראה להפצת חומר הסברה חיובי על העם היהודי במערכות החינוך והתרבות בעולם.

תיאטרון חובש כיפה תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד