כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האזינו לשיחה

בניגוד לחוק: שוטר רצה להיכנס לביתו של בן-גביר

לאחר שיו"ר 'עוצמה יהודית' יצא חיובי בבדיקה ונכנס לבידוד, אמש התייצב שוטר ממשטרת חברון כדי לבדוק אם הוא אכן מתבודד בביתו - וביקש להיכנס בניגוד לחוק המעניק חסינות לחברי הכנסת | בן-גביר התקשר לשוטר ונזף בו | הסיפור המלא. האזינו

בניגוד לחוק: שוטר רצה להיכנס לביתו של בן-גביר
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שנדבק בקורונה ונכנס לבידוד, היום (שלישי) יו"ר 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן-גביר מספר כי שוטר הגיע לבדוק אם הוא אכן בבידוד, ורצה להיכנס לשטח ביתו - בניגוד לחוק.

בן-גביר, נכנס לבידוד על דעת עצמו ביום ראשון ואתמול הגיע התשובה כי הוא חיובי לנגיף, אמש בשעות הצהריים הגיע שוטר ממשטרת חברון וביקש להיכנס לשטח ביתו כדי לוודא, לדבריו, אם בן-גביר אכן נמצא בבידוד.

הח"כ מסיעת 'הציונות הדתית' סירב, והזכיר לשוטר כי מדוברר בעבירה על החוק שנותן חסינות לחברי כנסת. הוא התקשר אליו, והזכיר כי עד כה לשום ח"כ שנמצא בבידוד לא הגיעה המשטרה. אי לכך, תהה בן גביר, בשיחה עם השוטר, מדוע דווקא אליו מגיעים שוטרים.

יו"ר 'עוצמה יהודית' אמר לשוטר כי על המשטרה חובה להפנים שהוא חבר כנסת בדיוק כמו ח"כ טיבי, זנדברג, גלעד קריב או מיכל רוזין, איתם המשטרה לא נוהגת בניגוד לחוק. ואכן מספר דקות לאחר מכן שוחח קצין הכנסת שהבהיר למשטרה את הוראות החוק.

"מתקשה שלא לחשוב ששוב מפכ"ל המשטרה הכושל מבקש להתנכל לי", מסר בן-גביר. "לצערי אני קרוב מאוד להגיש תביעה של מאות אלפים נגד מפכ"ל ומשטרה שפועלת שלא כחוק ולא מפנימה שהדין שלי כדין כל חברי הכנסת".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד מוחלט לנטען, במקרה זה כפי שנעשה בפיקוח פיזי של כלל חבי הבידוד, השוטר יצר קשר טלפוני עם חבר הכנסת ולא ביקש להיכנס לביתו. השוטר ביצע את משימתו כראוי ובדק שחב הבידוד מקיים את חובת הבידוד ולא מסכן את הציבור, פעולה שבוצעה כדין ושאינה פוגעת בחסינות של חבר הכנסת החייב בבידוד ככל אדם אחר"

"פעולות הפיקוח והאכיפה מתבצעות במסירות ללא משוא פנים, ובהתאם לרשימות מחויבי בידוד המועברות למשטרה על ידי משרד הבריאות. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את חובת הבידוד של כלל אזרחי ישראל למען בריאות הציבור", לשון התגובה.

איתמר בן גביר בידוד קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד