ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מסר מרגיע

דובר הטאליבן: "רוצים לחיות בשלום, כולם קיבלו חנינה"

במסיבת עיתונאים ראשונה של דובר הטאליבן בקאבול הבירה הוא הבטיח כי חמושים לא ירדפו נשים ולא ינקמו באף אחד, וכי הם מחויבים לשלום ולא לנקמה. המסר אמנם מפויס, אך עדיין המוני אזרחים מנסים למצוא דרך מילוט מהמדינה

דובר הטאליבן: "רוצים לחיות בשלום, כולם קיבלו חנינה"
אילוסטרציה צילום: pixabay

זביהוללה מוג'אהיד, הדובר הרשמי של הטאליבן קיים מסיבת עיתונאים ראשונה בקאבול הבירה והבטיח כי חמושים לא ירדפו נשים ולא ינקמו באף אחד, וכי הם מחויבים לשלום ולא לנקמה.

"זה יהיה משטר סובלני יותר", התחייב הדובר ואמר, "יש הבדל עצום בינינו לבין הטליבאן של לפני 20 שנה, ונשים לא יהיו בפני כל אפליה".

דקות ספורות לפני מסיבת העיתונאים בת שעה, אושר כי מולה עבדול גאני בראדר, סגן מנהיג הטליבאן וממייסדיה, הגיע חזרה לקנדהאר מקטאר, מלווה ב'משלחת ברמה גבוהה'.

"אנחנו הולכים להחליט איזה חוקים יוצגו בפני האומה. זו תהיה אחריות הממשלה בהשתתפות כל האנשים", טען, על רקע החששות שנשים באפגניסטן יהיו אלו שיסבלו הכי הרבה תחת שלטון הטליבאן, לאחר שנשללה מהן אפשרות לעבוד עבודה וזכויות אדם בסיסיות במהלך שלטון האכזרי של הטאליבן בשנים 1996 עד 2001 - ניסה הדובר להקל על חששות כאלה, ואמר שנשים יהיו עם זכויות אך תחת חוקי השריעה.

"אנו מחויבים לזכויות נשים תחת מערכת השריעה. ברצוננו להבטיח לקהילה הבינלאומית שלא תהיה אפליה", אמר דובר הטליבאן במסיבת העיתונאים. "לאפגניסטן תהיה ממשלה איסלאמית חזקה. מה יהיה השם וההרכב, בוא נשאיר את זה למנהיגים פוליטיים. אני יכול להבטיח לכם שיהיו לממשלה ערכים אסלאמיים חזקים".

כשנשאל על ידי עיתונאי האם הטליבאן ידחה את ארגון הטרור אל-קאעידה, ענה מוג'אהיד בהתחמקות כי "הקבוצה לא תאפשר ללוחמים זרים להשתמש באפגניסטן נגד אף אחד".

הדובר אמר כי הטליבאן מתכוון "לשים את 20 השנים האחרונות מאחוריהם", בטענה שהקבוצה "לא מתכוונת לנקום באף אחד, אין לנו טינה כלפי אף אחד, אנחנו רוצים לוודא שאפגניסטן היא כבר לא שדה הקרב של העימותים, אנחנו רוצים להעניק חנינה לאלה שלחמו נגדנו" אמר.

לגבי החששות שהטליבאן יגביל את התקשורת והעיתונאים במדינה, ניסה מוג'אהיד גם להפיג את החששות הללו, "אני רוצה להבטיח לתקשורת שאנחנו מחויבים לתקשורת במסגרות התרבותיות שלנו, מדיה פרטית יכולה להמשיך להיות חופשית ועצמאית, האיסלאם חשוב מאוד במדינה שלנו, לכן יש לקחת בחשבון ערכים אסלאמיים בכל הנוגע לתקשורת".

הוא הוסיף כי "פניות של התקשורת מאוד חשובות, הם יכולים לבקר את העבודה שלנו כדי שנוכל להשתפר. אבל התקשורת לא צריכה לפעול נגדנו", הוסיף. הוא גם אמר כי הטליבאן מתכנן להזמין מדינות להחזיר את השגרירויות שלהן לאחר שבימים האחרונים נעשו מאמצים קדחתניים על ידי מדינות מערביות רבות לפנות את העובדים מהעיר. "אבטחת השגרירויות חשובה לנו באופן חזק, האזורים שבהם יש שגרירויות יהיו בעלי אבטחה מלאה", אמר.

טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד