ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מבצע נועז

מטוס טורקי חג שעה מעל אפגניסטן, נחת בתעוזה וחילץ 324 טורקים

במבצע נועז חילצה טורקיש איירליינס מעל 300 טורקים מאדמת אפגניסטן, לצד ביטול עשר הטיסות השבועיות למדינה. על פי הדיווח המטוס חג משך כשעה באוויר עד שנחת בשדה התעופה שבבירת אפגניסטן השסועה 

מטוס טורקי חג שעה מעל אפגניסטן, נחת בתעוזה וחילץ 324 טורקים
מטוס של טורקיש איירליינס צילום: pixabay

חברת 'טורקיש איירליינס' חילצה 324 נוסעים מקאבול בירת אפגניסטן בתעוזה גדולה. הטיסה האזרחית של החברה המפורסמת הצליחה לטוס לאפגניסטן ולנחות בשדה התעופה ביום שני על רקע הבהלה ההמונית במדינה שסועת המלחמה, והמריאה שוב עם יותר מ-300 נוסעים.

טיסת 706 במטוס בואינג 777, יצאה ביום שני מאיסטנבול בירת טורקיה לשדה התעופה הבינלאומי של קאבול. המטוס נכנס למרחב האווירי של אפגניסטן מטורקמניסטן השכנה ונשאר לחוג במשך כמעט שעה לפני שנחת בקאבול בשעה 7:44 בבוקר.

הטיסה הלוך חזור לאיסטנבול נקבעה תחילה לשעה 8:15 בבוקר, על פי אתר Flightradar24 העוקב אחר טיסות בינלאומיות, אך למעשה המטוס המריא לאחר השעה 13:00.

המטוס המריא בסופו של דבר עם 324 נוסעים כולם אזרחים טורקים, כך דיווח האתר הטורקי Hurriyet Daily News ותיאר את המשימה כ"טיסה מיוחדת של טורקיש איירליינס". שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, אמר לתקשורת בארצו, "אנו אוגרים כעת את הדרישות מהאזרחים שלנו. אנו הולכים לספק אפשרות למי שרוצה לעזוב את אפגניסטן בתיאום עם מוסדות רלוונטיים נוספים, סיימנו את ההכנות הדרושות" הודיע והוסיף כי "השגרירות הטורקית ממשיכה בפעילותה מסביב לשעון".

טורקיש איירליינס שבדרך כלל מפעילה 10 טיסות בין איסטנבול לקאבול מדי שבוע, על פי העיתון הטורקי, ביטלה מאז את כל הטיסות שלה לאפגניסטן ומחוצה לה.

בתוך כך נמשכים המאמצים של ארה"ב ובריטניה להוציא את כל עובדי השגרירות, כולל אלפי אפגנים שעבדו בשביל ארה"ב ובריטניה, לאחר שהמדינה נפלה לידיים של הטאליבן.

טורקיש איירליינס אפגניסטן מבצע חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד