ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
דו"ח חמור

"התמותה השבועית צפויה להגיע ל-250 מתים ר"ל"

נתונים מדאיגים שפרסם משרד הבריאות אתמול: 8,646 בני אדם אובחנו כחיוביים, המספר הגדול ביותר מאז פרוץ הגל הרביעי, בגלל הפקרות הממשלה בטיפול בתחלואה בזמן אמת | קריסת בתי החולים: בי"ח 'אסותא' באשדוד הגיע לסף ספיקה | דו"ח חמור על התחלואה המזנקת במדינה

"התמותה השבועית צפויה להגיע ל-250 מתים ר"ל"
אילוסטרציה צילום: unsplash

דו"ח חמור העביר אתמול בבוקר צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית לממשלה, בו הם מתריעים כי "כתוצאה מפער הסיכון בין האוכלוסייה המחוסנת ולא המחוסנת והעלייה במספר החולים קשה שאינם מחוסנים, סיכויי תמותת חולים קשים עולים לרמה דומה לגלים הקודמים. התמותה השבועית צפויה להגיע לכ-150 עד 250 מתים בסוף אוגוסט".

בדו"ח הסבירו החוקרים עוד כי "ההבדל בין האוכלוסייה המחוסנת והלא מחוסנת מתבטא בימים אלו בעליה בסיכויי התמותה של חולים קשה לרמה של הגלים הקודמים, ויביא לכ-500 עד 1000 מתים בסוף ספטמבר". צוות המומחים מהאוניברסיטה העברית ממליץ להמשיך ולהאיץ את מבצע ההתחסנות, במיוחד של האוכלוסייה הלא מחוסנת כלל.

כמו כן, 6,694 אנשים מתו מאז פרוץ המגפה כתוצאה מסיבוכי הנגיף, 13 מהם רק שלשום. מצבם של 559 חולים הוגדר כקשה, מתוכם 130 במצב קריטי ו-89 מונשמים. מקדם ההדבקה עמד לפי משרד הבריאות על 1.28.

בתוך כך, בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד עדכנו כי לנוכח העלייה בתחלואה אושר לגייס יחידה צבאית בבית החולים, שתפקידה יהיה להצטרף לצוות בית החולים ולסייע לו במשימותיו, לרבות שמירת רציפות התפקוד והסדר. בשלב ראשון, היחידה תכלול ארבעה חיילים ומפקד. אסותא הוא בית החולים הראשון בגל הנוכחי שהגיע למצב של אי-ספיקה וביקש סיוע.

שי שריקי, ראש אגף התפעול בבית החולים מסר כי "מדובר בשילוב כוחות איכותי ונכון בין צה"ל לבית החולים, שמוכיח פעם נוספת כי צה"ל הוא צבא העם שנרתם לסייע בכלל הגזרות. החיילים צפויים לקחת חלק ולעזור לאנשי בית החולים במשימותיהם השונות ואנו מודים להם ומעריכים אותם על כך".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד