ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עיר מדהימה ותוססת

ללא צורך בבידוד: המדריך המקוצר למטייל החרדי בפראג

פראג היא עיר מדהימה ותוססת. נופים מדהימים, נהר, עיר גדולה, קניות והיסטוריה יהודית - הם רק חלק ממה שפראג מציעה למטיילים. פראג היא עיר ירוקה וניתן לטוס אליה ללא בידוד

ללא צורך בבידוד: המדריך המקוצר למטייל החרדי בפראג
pixabay צילום: pixabay

פראג - כל מה שצריך לדעת

היסטוריה יהודית

פראג ידועה גם בסיפור הגולם, והמהר"ל מפראג. בית כנסת 'האלטנוישול' ובית הקברות היהודי- בהם ניתן לבקר במהלך שעות היום. הכניסה לבית הכנסת כרוכה בתשלום, אך למבקרים הרוצים להצטרף לתפילות בבית הכנסת יש אפשרות לקבל אישור כניסה מהקהילה. בסמוך לבית הכנסת נמצא בניין הקהילה היהודית, שמעליו מתנוסס שעון מיוחד המשתמש בספרות עבריות ונע מימין לשמאל.
כמו כן ניתן לבקר במוזיאון היהודי בפראג, הכולל ארבעה מבני בתי כנסת ומבנה בית טהרה לא פעילים, הנמצאים בשני רחובות ברובע, ומשמשים לתצוגת אוספי המוזיאון: חפצי יודאיקה, צילומים, ספרים, מסמכים ועוד. מתחם המוזיאון כולל גם את בית הקברות היהודי, שבו קבור בין השאר המהר"ל.

אוכל כשר למהדרין בפראג

בפראג אפשר לנפוש ולטייל ולא לוותר על אוכל משובח כשר למהדרין בכל ימות השנה. מלון 'קינג דיויד' המפואר והמיוחד, פעיל בכל ימות השנה כולל חגים ושבתות. המלון ברמת חמישה כוכבים וכשר למהדרין בכשרות מהודרת של הרב אליהו רוטנברג. במלון ארוחות בוקר וערב מפוארות, המוגשות בסגנון מסעדה חופשית. כמו כן בשבתות ארוחות שבת מפוארות מתקיימות במלון. במלון בית כנסת פעיל, מקווה טהרה, בריכה, מתחם ספא מפואר, ומסעדה חלבית בלובי המלון. כמו כן אפשר למצוא אוכל כשר בבית חב"ד פראג.

גשר קארל ומצודת פראג

גשר קארל הוא גשר מפורסם החוצה את נהג הולטאבה. אורכו של הגשר 515 מטרים בין שני מגדליו ורוחבו 9 מטרים וחצי - רוחב המספיק למעבר של 4 כרכרות רתומות לסוסים. נהר הוולטאבה הוא נהר רדוד יחסית, ועל כן הגשר אינו גבוה.לאורך הגשר נמצאים 30 העתקים של פסלי שליטים למיניהם. אחד הפסלים הבולטים הוא של איש צלוב, ועל הפסל כתובת בעברית באותיות זהב: "קדוש קדוש קדוש". הגשר הוא נקודת תצפית מרהיבה על העיר ביום ובלילה, וניתן לראות אבני דרך רבות: מצודת פראג, גבעת פטגין, מגדל רוזלדנה, שהוא העתק של מגדל אייפל ועוד.

מצודת פראג-מצודת פראג שימשה לכל אורך ההיסטוריה כסמל שלטוני, ולכן כל שליט ששלט בפראג הקפיד להוסיף בניין למצודה שינציח את שלטונו. במצודה נמצאים מספר מוזאונים, בהם הגלריה הלאומית ובה אוסף של יצירות אומנות, תערוכה המוקדשת להיסטוריה של צ'כיה, מוזיאון צעצועים ועוד. במצודה מתקיים טקס החלפת משמרות מידי יום ומומלץ לבקר בשעות החלפת המשמרות.

קניות בפראג

אין ספק שפראג היא עיר נהדרת לשופינג. בפראג תוכלו למצוא את כל המותגים ורשתות האופנה הגדולות- במחירים מצויינים. בפראג יש גם קניון עודפים. קניון "פלדיום" גם כן מומלץ לקניות. הפלדיום נמצא במרחק הליכה קצר ממלון קינג דיויד. חשוב לדעת- תיירים בפראג יכולים לקבל החזר מע"מ. מומלץ לבדוק עם המוכר בסיום הרכישה.

טיול יומי לדרזדן, גרמניה

העיר "דרזדן" בגמניה, שוכנת בצמוד לפראג, במרחק של 145 ק"מ בלבד. ניתן לשלב בטיול יומי. דרזדן ידועה גם כעיר שופינג נהדרת- מידי יום תיירים רבים עושים את דרכם מפראג לדרזדן ובחזרה. שווה ביקור.

גבעת פטרין ומגדל אייפל של פראג

גבעת פטרין היא גבעה ירוקה הנישאת מעל העיר פראג, ומספקת את אחת מנקודות התצפית הטובות ביותר על העיר. לגבעה ניתן לטפס ברגל או לעלות באמצעות ברכבל. הגבעה יפה ומושקעת מאוד, שבילי פארק מטופחים וירוקים ובאמצע הפארק, נמצא מגדל רוזלנדה, מגדל דמוי העתק של מגדל אייפל בפריז, הנישא לגובה של 60 מטר. אפשר לעלות לתצפית בתשלום סימלי.

צייד הטיסות
להצטרפות לקבוצה ולקבלת עדכונים מ 'צייד הטיסות' לחץ כאן

מלונות כשרים בחו"ל פראג צ'כיה פראג קינג דיויד צייד הטיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד