י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חשש מהסלמה

הפלסטינים הכריזו על 'יום זעם', צה"ל העלה כוננות בגבול הרצועה

בצה"ל החליטו לתגבר כוחות בגבול הרצועה ולעלות כוננות - בעקבות 'יום הזעם' שצפוי ברצועה בשבת הקרובה | המתיחות מגיעה ברקע המגעים להעברת הכסף הקטארי, אותו ישראל מסרבת להכניס נכון לעכשיו, מחשש שיגיע לגורמי טרור | בניסיון להפעיל לחץ על ישראל, החליטו הפלסטינים להפעיל 'צעדי הסלמה' נגד ישראל 

הפלסטינים הכריזו על 'יום זעם', צה"ל העלה כוננות בגבול הרצועה
גבול עזה, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צה"ל נערך לאפשרות של הסלמה בדרום - והעלה כוננות לקראת 'יום הזעם' עליו הכריזו הארגונים הפלסטינים ברצועה, כך דווח היום (חמישי) ב'כאן חדשות'. לפי הדיווח, הצבא תגבר כוחות בעוטף עזה.

ברקע הדיונים המתמשכים סביב העברת הכסף הקטארי לרצועה, החליטו הפלגים הפלסטינים להפעיל "מדרגות הסלמה", בניסיון ללחוץ את ישראל לאפשר את העברת הכסף, לפי המתווה שדורש חמאס. בארגון דורשים כי הכסף יכלול גם את משכורותיהם של פקידי חמאס ברצועה.

בשל כך, התכנסו אתמול ראשי הארגונים הפלסטינים והחליטו לבצע צעדי הסלמה מדודים, אך לא כאלו שיובילו להסלמה כוללת. בישראל חוששים מאירוע שיגרור את הצדדים להתכתשות ואף לימי לחימה בדרום.

בד בבד, אתמול נפגש ראש הממשלה, נפתלי בנט, לראשונה עם שר המודיעין של מצרים, עבאס כאמל, בלשכת רה"מ בירושלים. השניים שוחחו על היבטים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים ביחסי ישראל-מצרים. כמו כן, נידון נושא התיווך המצרי במצב הביטחוני מול רצועת עזה.

כזכור, ביום שני השבוע נורתה רקטה לעבר העיר שדרות, לראשונה מאז מבצע 'שומר החומות'. הירי הפתיע את מערכת הביטחון בישראל בשל המגעים המתקיימים להעברת הכסף לרצועת עזה  למרות זאת, צה"ל באופן מפתיע לא תקף בתגובה.

למחרת, ביום שלישי, קיים ראש הממשלה הערכת מצב באוגדת עזה, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), ד"ר איל חולתא, מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, ובכירים נוספים.

לאחר מכן, פגש רה"מ את לוחמות ולוחמי סוללת כיפת ברזל ושמע מהם אודות פעילותם המבצעית. רה"מ בנט הודה להם על פעילותם החשובה למען ביטחון אזרחי ישראל, בשגרה ובעיתות חירום, וציין כי מדינת ישראל, ובתוך כך צה"ל, ערוכים לכל תרחיש.

"מטרת הביקור כאן הייתה לראות שצה"ל, פיקוד הדרום ואוגדת עזה נערכים - והם אכן ערוכים כראוי", אמר בנט, תוך שהוא מעביר מסר לתושבים, "המשימה שלנו היא לתת ביטחון ארוך טווח לתושבי הדרום ולתושבי עוטף עזה. אנחנו נפעל בזמן, במקום ובתנאים שמתאימים לנו, ולא לאף אחד אחר. מבחינתנו הכתובת בעזה היא חמאס. לא סוררים ולא אף אחד אחר, אלא חמאס".

שר הביטחון גנץ אמר בתום הערכת המצב: "אנחנו קבענו אחרי מבצע שומר החומות שמה שהיה הוא לא מה שיהיה וכך גם ננהג. אנחנו נשמור לעצמנו את זכות הפעולה בעוצמה, במקום ובזמן שנבחר ונעשה את זה כמו שצריך. אין לנו אינטרסים בעזה מלבד שקט ביטחוני והשבת הבנים הביתה".

עזה חמאס צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד