י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אנטישמיות בלתי פוסקת

שבחים לצורר נחרתו על אנדרטה לשואה וכתובות נאצה

משטרת ספרד עצרה גבר שתועד כשהוא מרסס צלבי קרס בכניסה לבית כנסת במדריד הבירה • ליד קראקוב בפולין, כתובות נאצה נחרתו על אנדרטה גדולה בצורת מצבה לכ-1,500 בני אדם שנרצחו במקום בשנת 1941 על ידי הנאצים 

שבחים לצורר נחרתו על אנדרטה לשואה וכתובות נאצה
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

בשנת 1944, הגרמנים שרפו גופות ובניסיון לכסות את הפשע הם קברו אותן יחד, לאחר השואה הוקמה במקום אנדרטה, ובסוף השבוע היא חוללה, הפולנים הקימו את האנדרטה, והניחו שילוט שמספר על אותו טבח. מבצעי הוונדליזם שברו חלק מהשילוט, על פי הדיווח למשטרה אין חשודים.

במדריד בירת ספרד נעצר גבר בן 68 בגין צבור צלב קרס על בית כנסת. על פי משטרת מדריד, לאיש אין עבר פלילי בנושא, וזאת הפעם הראשונה שהוא מבצע פשע כזה. האיש מואשם בפשע שנאה, ושוחרר עד לדיון בעניינו.

התקרית בפולין מתרחשת על רקע משבר דיפלומטי חריף ביחסים בין פולין לישראל בעקבות העברת מה שמכונה בישראל "החוק הפולני" המגביל את יכולתם של יהודים לתבוע רכוש שנגנב מהם במהלך מלחמת העולם השנייה.

"המחלוקת החריפה את האנטישמיות שכבר עלתה לאחרונה", כך אמר פיוטר קדליק, לשעבר נשיא איגוד הקהילות היהודיות בפולין, לסוכנות היהודית היהודית JTA. "יש גל של שנאה ברשת", אמר, "יש מעט תקיפות אנטישמיות, אבל בהחלט משהו קורה ואני חושש שזה יחמיר".

מי שמוביל את הקו התקיף נגד החוק הפולני הוא ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד, שזכה על כך על לא מעט ביקורת בישראל ומחוצה לה, כולל מצידו של ראש הממשלה הפולני מטאוש מורבייצקי.

אנטישמיות בפולין חילול אנדרטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד