י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עדיין עם תופעות לוואי

חולת הקורונה הראשונה בישראל: "לכו להתחסן"

החולה הכי מפורסמת בישראל, וכפי שהוגדרה על ידי משרד הבריאות כ"חולה מספר אחת" מדברת על הכל, החל משלב ההדבקה ועד לתופעות הלוואי מהם היא סובלת עד היום: "שיבשה לי את החיים" | מסמך אנושי

חולת הקורונה הראשונה בישראל: "לכו להתחסן"
נוסעי ספינת הקורונה מובלים לבידוד צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שנה וחצי אחרי שנגיף הקורונה פרץ לחיינו ולרגל החולה המיליון בישראל, שלווה דהן - החולה הראשונה בישראל, מתמודדת עם תופעות לוואי מההדבקה בנגיף. עייפות, מצבי רוח ונשירה מוגברת של שיער. בדיקת הנוגדנים שביצעה לפני כשבועיים מראה שיש לה עדיין רבים מהם. החולה הכי מפורסמת בישראל, וכפי שהוגדרה על ידי משרד הבריאות כ"חולה מספר אחת", נדבקה ככל הנראה עוד בהיותה באוניית "דיימונד פרינסס", שבה שהתה עם בני משפחתה בטיול.

"פרופ' גליה רהב והצוות ניגשו אלי וסיפרו לי שיצאתי חיובית, הרגשתי כאילו מישהו נתן לי פטיש של 50 קילו על הראש. אחרי חודש באונייה רק רציתי לראות את הילדים, פחדתי כל כך על המשפחה. הרי כולנו היינו שליליים ביפן והיינו יחד במטוס הרבה שעות. זה היה ממש מתסכל, בכל יום קיבלתי תשובה אחרת, פעם חיובית ופעם שלילית, ככה במשך חודש ושבועיים. פרופ' רהב ופרופ' גרוטו ליוו אותי כל הזמן. הם אמרו לי אחרי שהשתחררתי שעד היום לא היה מקרה כזה בישראל, שבכל יום מתקבלת תוצאה שונה בבדיקה. אחרי חודש וחצי קיבלתי כמה תשובות שליליות ברצף והם שחררו אותי. הרופאים בכו יחד איתי בתחושת הקלה", כך סיפרה ל'ישראל היום'.

שלווה מספרת שגם בעלה שמעון, שיצא מבית החולים ביפן עם תוצאות שליליות, נחת בארץ וכעבור כמה שעות אובחן כמאומת. "לא הבנו איך זה קרה. שמעון שוחרר וטס לארץ. הילדים קיבלו אותו בחיבוקים בנמל התעופה. לאחר שלקחו ממנו בדיקות התבשרנו שהתוצאה חיובית. כל הילדים נכנסו לבידוד ושמעון הועבר לבית החולים שיבא, וסוף סוף נפגשנו אחרי תקופה מאוד ארוכה".

ועד כמה הנגיף השפיע על החולה הראשונה בישראל? "שנה וחצי אחרי ההחלמה ועדיין יש תופעות לוואי: מצבי רוח משתנים, נשירת שיער מאוד חזקה. קשה לי להאמין עד כמה הקורונה שיבשה לנו את החיים, זה בלתי נתפס. אני נוסעת ברכבת בירושלים ורואה צעירים כשהם לא עוטים מסיכה. אני מצטערת עליהם. הם לא יודעים ולא מבינים כמה חשוב לשמור על עצמם. עטו מסיכה ולכו להתחסן, הרי ברור שהקורונה תישאר פה לעוד כמה שנים טובות וצריך להתמודד איתה".

קורונה בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד