י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מי הוביל לפשרה

כמעט הוביל לפיצוץ: לפיד וגנץ התעמתו

בפורום ראשי מפלגות הקואליציה, שר הביטחון ושר החוץ התווכחו בסוגיית חוק הגיוס והתוספת לפנסיות התקציביות, לפני שהן אושרו - שכמעט הוביל לפיצוץ במגעים | לפיד דרש, גנץ איים ואלקין הוביל לפשרה

כמעט הוביל לפיצוץ: לפיד וגנץ התעמתו
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ויכוח התפתח היום (ראשון) בין שר הביטחון בני גנץ לשר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בנושאי חוק הגיוס והגדלת הפנסיות התקציביות.

לפי הדיווח ב'כאן חדשות', לפיד דרש מתווה חדש, כיוון שצריך לעמוד בהסכם הקואליציוני: "המתווה של משרד הביטחון לא טוב", אמר. גנץ הסביר שהוא לא מוכן להתפשר על "מתווה השירות": "מבחינתי אין על מה לדבר. זה או שהמתווה יאושר או שמבחינתי לא יעלה כלום".

בעקבות הוויכוח בין השנים בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, נדחתה ישיבת הממשלה בשעה - כשברגע האחרון שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הצליח להגיע לפשרה שהוסכמה על שני הצדדים.

לפי הפשרה, שאושרה בממשלה, גיל הפטור ירד ל-21 למשך שנתיים, כשבסיומן יעלה הפטור בהדרגה לגיל 23. בנוגע לסוגית התוספת לפנסיה לאנשי הקבע של צה"ל, נציגים מגופי ביטחון נוספים, בהם המשטרה ושירות בתי הסוהר, פנו בסוף השבוע למשרד האוצר והבהירו שידרשו לקבל תוספת זהה לפנסיות שלהם.

העלות של המהלך נאמדת במאות מיליוני שקלים בשנה רק ביחס למשטרה ועוד סכומים גדולים נוספים ביחס ליתר גופי הביטחון, שתנאי השכר שלהם מוצמדים לשכר אנשי הקבע.

יאיר לפיד בני גנץ חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד