י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"עלולים לגרום לשיתוק"

אירן שברה שיא מתים יומי והמפקד מלכלך על החיסונים

ברקע הדיווח בסוף השבוע שעבר כי איראן נכנעה ללחץ האזרחי ואישרה להכניס למדינה חיסונים תוצרת פייזר ומודרנה, אך התנתה זאת בכך שהם יוצרו מחוץ לארה"ב האויבת, מפקד משמרות המהפכה מתבטא: "חיסונים אמריקאים עלולים לגרום לשיתוק"

אירן שברה שיא מתים יומי והמפקד מלכלך על החיסונים
אזרחים באיראן. אילוסטרציה צילום: unsplash

מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, אמר כי לא ניתן לסמוך על חיסונים המיוצרים בארה"ב ואין שום ערובה שהחיסונים שלהם לא יגרמו בכוונה לשיתוק בחולים.

דבריו של מפקד משמרות המהפכה מגיעים לאחר שאיראן הגיעה לשיא של מקרי מוות יומיים מאז תחילת המגיפה.

על פי נתונים שפרסם משרד הבריאות האיראני אתמול (ראשון), 684 חולי קורונה מתו במהלך 24 שעות וכמעט 36,500 אזרחים אובחנו חיוביים לנגיף. איראן שברה מספר שיא של מקרי מוות יומיים בשבועיים האחרונים. רק כ-5% מכלל האוכלוסייה חוסנו עד כה במלואם. יותר מ-5,000 מהחולים החדשים שזוהו במהלך 24 השעות האחרונות נאלצו להתאשפז.

אולם הנתונים הללו לא מטרידים את המשטר, גם 50,000 מאושפזים לא ישנו זאת. "איננו יכולים לסמוך על האויב בייבוא ​​חיסונים זרים", אמר המפקד סלאמי בפגישה עם גורמי בריאות, "איזו ערובה לכך שארצות הברית, האויב מספר אחת של האומה הזו, לא נותנת לנו חיסונים הגורמים לשיתוק", קשקש.

דבריו מגיעים על רקע אישור מטעם גורמים איראנים שדיווחו בשבוע שעבר כי ניתן היתר לייבא חיסוני פייזר ומודרנה בתנאי שיוצרו מחוץ לארה"ב. החיסון אסטרה-זנקה המיוצר במדינות אחרות מלבד בריטניה, אושר גם הוא, חיסונים שיוצרו בדרום קוריאה ויפן, שימשו במשך זמן מה את תוכנית החיסונים האיראנית. אך הרשויות אומרות כי הן מנסות כעת לרכוש חיסוני פייזר ומודרנה המיוצרים במדינות אחרות מלבד ארצות הברית.

שיעור התמותה מקורונה באיראן הוא כרגע התשיעי בגובהו בקרב המדינות שנפגעו הכי קשה מהמגיפה, כך על פי אוניברסיטת ג'ון הופקינס, עם 119 מקרי מוות לכל 100,000 איש מאוכלוסיית איראן המונה 83 מיליון בני אדם.

קורונה באיראן חברת פייזר חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד