י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא בעיה מקומית

דובר הטאליבן: "אם יציעו לאזרחי איראן לעזוב, הם ירוצו לשדה התעופה"

מוחמד נאיים, דובר הטליבאן התייחס לכאוס במדינתו בראיון לטלוויזיה הממלכתית האיראנית, וטען כי "אם ארה"ב תגיד לאנשים באיראן שהם יכולים להגיע לארה"ב, הם יגיעו בהמוניהם לשדה התעופה"

דובר הטאליבן: "אם יציעו לאזרחי איראן לעזוב, הם ירוצו לשדה התעופה"
יחידת הקומנדו של הטליבאן צילום: מתוך הסרטון

מוחמד נאיים, דובר הלשכה הפוליטית של הטליבאן הופיע בערוץ הטלוויזיה הממלכתית האיראנית ודיבר על הכאוס בשדה התעופה בקאבול, הוא הוא התעקש שזה יקרה בכל מדינה, כולל איראן, אם ארצות הברית תגיד, "אנחנו ניקח אתכם איתנו לאמריקה, תראו נהירה המונית מאיראן לארה"ב".

הדברים הללו היו מביכים עבור הרפובליקה האיסלאמית של איראן, שטוענת שאוכלוסייתה עומדת איתן מאחורי המשטר והאנטי-אמריקניות.

מנחה התוכנית שאל את נאיים אם האנשים מתגודדים בשדה התעופה מכיוון שהם מפחדים מהטליבאן ורוצים להימלט מהמדינה. נאיים אמר כי "כל מקום שזה יכול לקרות, אנשים עלולים למצוא את עצמם במטוס שיגיע לאמריקה". הוא התכוון לאירוע בתחילת השבוע כאשר שני אפגנים נתלו על מטוס אמריקאי כשהמריא מקאבול והם נפלו מהאוויר אל מותם.

דובר הטליבאן מתח ביקורת על ארה"ב ומדינות מערביות אחרות על פינוי האפגנים והאשים את פעולתן בכאוס סביב שדה התעופה של קאבול.

בתוך כך התקשורת האיראנית דיווחה, כי משרד החוץ פרסםֹ, כי השגרירות האפגנית בטהראן והקונסוליות במשהד ובזהדאן חזרו לפעילות ביום ראשון. ניתן לגשת לחלק הקונסולרי של אתר השגרירות , שעדיין נושא את הלוגו של הרפובליקה האיסלאמית המודחת, שאולי תחליף את הטליבאן. טהראן עדיין לא הכירה רשמית בממשלת הטליבאן, שהתקבלה בברכה רק על ידי פקיסטן.

איראן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד