י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
2,000 מסגרות פשטו רגל

זעקת הגננות: "אנחנו שקופות, לאף אחד לא אכפת מאיתנו"

מתווה הלימודים לצד הקורונה של משרד החינוך אמנם פורסם כבר לפני כמה שבועות, אך במסגרות לגיל הרך ובגנים חשים שהפקירו אותם לגמרי. התוצאה: אלפי גננות, סייעות והורים בחרדה גוברת ממה שעלול להתרחש בעוד שבוע וחצי

זעקת הגננות: "אנחנו שקופות, לאף אחד לא אכפת מאיתנו"
חיטוי גן ילדים מחשש לקורונה צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

הגננות והסייעות במסגרות לגיל הרך בחרדה. "ה-1 בספטמבר בפתח ואלפי מסגרות לחינוך הגיל הרך נמצאות בכאוס", סיפרה יו"ר פורום הגנים הפרטיים, עו"ד קרן אוחנה איוס. "ההורים מתמודדים עם חוסר אונים, ואין לנו תשובות לכל השאלות שלהם. מתי שנת הלימודים תיפתח? איך משלבים ילדים צעירים שזקוקים להורה בתהליך ההסתגלות? האם חל עלינו תו ירוק? האם הצוות מחוסן?".

היא הוסיפה וסיפרה: "אנחנו מרגישים שוב מחוץ לשיח הציבורי. אף אחד לא לוקח עלינו אחריות". לטענתה, המגזר הפרטי לגיל הרך לא מקבל שום ייצוג בממשלה, אנחנו שקופים לחלוטין. קצנו במשחקים ובהחלטות הזויות של הרגע האחרון. בשנה האחרונה דיממנו קשות, 2,000 מסגרות פשטו רגל ונסגרו. אנחנו לא מסוגלים לעמוד בזה יותר". כך דווחה הבוקר הדר גיל עד ב'ידיעות אחרונות'.

מנכ"ל התאחדות מעונות היום הפרטיים, יניב בר אור, כינה את מתווה החינוך "הזוי" ומסר: "אנו דורשים בדיקות סרולוגיות גם לגילי לידה עד 3 על מנת שנוכל לקיים שגרה נורמלית, ללא מסכות, בידודים וסגרים. לא ייתכן שהמדינה תשכח ותתעלם מלמעלה מחצי מיליון אזרחים ותפקיר אותם".

טל ניסים, אמא לילד בן שנתיים וחצי, סיפרה ל'ידיעות אחרונות', על המצב. "אנחנו בחוסר אונים כי אנחנו לא יודעים מה הולך לקרות", סיפרה, אימו של מאור בן השנתיים וחצי. "אנחנו בתשישות מוחלטת. אין הנחיות, וכשיש, אי אפשר ליישם אותן בגילים האלה, זה לא בר ביצוע. עצוב שהמדינה מתייחסת אלינו כך. מתעלמים מהגילים האלה, לאף אחד לא אכפת מהם".

עוד אמרה. "זה עול כלכלי כבד. אין לנו ימי עבודה, אנחנו כל הזמן צריכים למצוא פתרונות. לחלק יש בוס יותר מתחשב, לחלק פחות. אני לא יכולה להחסיר ימים גם מבחינת המעסיק שלי וגם מבחינת המשכורת". היא סיפרה כי ההורים לילדים בגנים מרגישים "לבד במערכה".

גן ילדים קורונה שנת הלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד