י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חסימת הפעילה הימנית

ביקורת על יו"ר הכנסת: "אין זה ראוי"

יו"ר הכנסת פנה לקצין הכנסת וביקש ממנו לחסום את כניסת הפעילה שפי פז, לאחר שאמרה שצריך לעמיד את הח"כ של 'מרצ' מול כיתת יורים - חבר הכנסת שמחה רוטמן פנה אל הראשון, וטען שזה לא ראוי | הוא ציטט אמירה של מפכ"ל משטרה לשעבר, ודרש תשובות: "בכוונתך לאסור את כניסתו?"

ביקורת על יו"ר הכנסת: "אין זה ראוי"
מיקי לוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמה ימים לאחר שפעילת הימנית שפי פז אמרה שצריך לשים את הח"כים של 'מרצ' מול כיתת יורים, היום (שני) חבר הכנסת שמחה רוטמן פנה אל יו"ר הכנסת מיקי לוי, שביקש מקצין הכנסת לחסום אל כניסתה של פז למשכן.

רוטמן טען שלא ראוי לחסום כניסה של אזרח למשכן, גם אם דבריו חמורים. בנוסף, ציטט אמירות שנויות במחלוקת של מפכ"ל משטרה לשעבר, ודרש לדעת אם בכוונתו של לוי לחסום גם את כניסתו.

"ראשית אציין כי אני מסתייג מדבריה של שפי נגד ח"כ לסקי מכל וכל", הדגיש. "יחד עם זאת, אבקש לציין כי לא ברור מדוע נזעקת לאסור דווקא את כניסתה של הגברת פז לכנסת. דברים חמורים לא פחות נאמרו בעבר כלפי חברי כנסת, ואף כלפי ראש ממשלה מכהן".

רוטמן פירט: "כך למשל, ביום 23.3.21, יום הבחירות, אמר מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ כי 'אני אדפוק לו כדור בראש' תוך שהוא מחווה בידו תנועה של אקדח. דבריו של חפץ נאמרו במתחם הקלפי בפני ציבור ששהה במקום".

"לאור הדברים שאמרה בעבר חה"כ לסקי עצמה בנוגע לגבולות חופש הביטי, נראה כי היא עצמה לא תראה בעין יפה את הגבלת זכויותיה של שפי פז", הוסיף.

"אמירות מאין אלו ראוי שלא יאמרו כלל. אולם משעה שנאמרו, הטיפול בהן הינו בידיה של משטרת ישראל", כתב הח"כ מ'הציונות הדתית', "במדינה דמוקרטית אין זה ראוי לחסום את כניסתו של אזרח לבניין הפרלמנט, גם אם אמר דברים חמורים ביותר".

"לאור האמור, ועל מנת למנוע מראית עין כאילו ניתן יחס חמור לדברים רק כשהם נאמרים מצד אחד של המפה הפוליטית אבקש שתבהיר האם בכוונתך לאסור את כניסתו לכנסת של המפכ"ל לשעבר אסף חפץ לאור דבריו", ביקש לסיום.

מיקי לוי שפי פז שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד