י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בקשה ואזהרה

פותח את הקלפים: גפני במתקפה קשה נגד בלוך

על רקע המשבר בבית שמש: גפני נפגש אתמול עם נציגי דגל התורה בעיר והסביר את דרישותיה ותוכניותיה של הסיעה. הוא קרא לבלוך להקים קואליציה והוסיף אזהרה, במידה ולא תעשה זאת. גפני גם התייחס לבחירות המוניציפליות הבאות |  האזינו

פותח את הקלפים: גפני במתקפה קשה נגד בלוך
הכינוס בבית שמש צילום: "רווח הפקות"

יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני מסר אמש (ראשון) נאום חריף ותקיף נגד ר"ע בית שמש עליזה בלוך, במהלך אסיפה עם נציגי ועסקני 'דגל התורה' בבית שמש.

גפני פתח את נאומו עם הסבר על ההבדל בין קואליציה ממשלתית, לבין קואליציה מוניציפלית. "לא תמיד אנחנו נמצאים בקואליציה ממשלתית מסיבות אידיאולוגיות, אפילו שמבקשים מאיתנו להיכנס לקואליציה. הממשלה זה משהו אחר. בנושא המוניציפאלי אנחנו תמיד מנסים להיכנס לקואליציה. אין טעם להישאר באופוזיציה", הסביר גפני.

לדברי גפני, אין רשות מקומית בישראל, בה נבחרו נציגים מטעם 'דגל התורה' והם אינם נמצאים בקואליציה - מלבד בבית שמש. "אין דבר כזה שאנחנו לא נמצאים בקואליציה. כך תודרכנו גם על ידי גדולי ישראל. זה לא נושא אידיאולוגי. זה צרכים, חינוך".

יו"ר יהדות התורה התייחס גם לנושא הבחירות המוניציפליות: "אנחנו מדלגים על הקטע של הבחירות. על כל פנים אני מבטיח לכם שזה לא יחזור על עצמו. מערכת הבחירות שהייתה כאן לא תהיה בפעם הבאה בבית שמש. כל עוד זה יהיה בידינו, זה יהיה אחרת לחלוטין בעזרת השם".

"ואני, אחרי הבחירות, ראינו את מה שקורה סביבנו", אמר גפני, "אנחנו המפלגה הגדולה, הכמותית והאיכותית בבית שמש. והנציגים דיברו איתי והלכתי להיפגש עם רה"ע ועם האנשים שלה. די מבייש כזה, די מבזה. אבל לא אכפת לי. זה לא החלק החזק שלי – הגאווה. אבל זה היה באמת מבזה. הלכתי אליה למשא ומתן וביקשתי ממנה, ומהאנשים שלה, או תורה או סחורה, או את שניהם יחד. או שאנחנו, עם ארבעה נציגים – מקבלים סגן, וזה מגיע לנו על פי כל אמת מידה. או שאנחנו מקבלים את צרכי המוסדות שלנו עם כל מה שנלווה, ושם צריך לעטוף אותנו עם צמר גפן, בגלל שהפלו אותנו לרעה בקבלת התפקידים. ואני אגיד לכם את האמת, אני מתחרט על זה. אבל עשיתי את זה בגלל שאני נאמן לדרכנו, שהולכים לקואליציה, ויהי מה. ואמרתי לנציגים: 'נכנסים לקואליציה'".

"ואם ישאל השואל: 'למה נכנסנו?' – טעות. בסדר, אבל זו הדרך שלנו. אני אביא לכם מקומות מכל הארץ שנכנסו לקואליציה, אני לא זוכר מקרה אחד שזה לא היה כדאי. ואני הייתי בטוח שבסופו של דבר, יש לנו נציגים טובים, ויש לנו ציבור איכותי – שרה"ע פה תקח בחשבון את הדברים האלה", הבהיר גפני.

אנחנו לא התעקשנו על הסגנות אפילו שזה היה מגיע לנו. לא התעקשנו על תפקידים – התעקשנו על הצרכים של המוסדות. הייתי בטוח שזה יסתדר עם הזמן. טעות. מותר גם לפוליטיקאי לטעות. אבל זה דבר לא מקובל – פוליטיקאים, על פי רוב, לא טועים", הצהיר חבר הכנסת.

גפני סיפר כי נציג 'דגל התורה' בעירייה, ישראל סילברסטין, הודיע לו כי עליזה בלוך התחייבה לתת מוסדות. "קצת מעליב שהיא נותנת מבנים יבילים", התבטא גפני, "אבל אז סילברסטין מתקשר אליי ואומר שהבטיחה מבנים יבילים ומגיע תקציב, והאם להצביע בעד. אמרתי כן: 'להצביע בעד'. ואז כעבור זמן קצר הוא מתקשר אליי ואומר לי: 'היא לא אמרה אמת. הרשימה הזאת לא נכונה, מה שהולך לקרות זה רשימה אחרת לגמרי'".

לדברי גפני, אז החליטו ב'דגל' להצביע נגד התקציב: "שם אנחנו שניים שלושה. ואז הצטרפו לעניין הזה שלושה מתוך ארבעה חברי אגודת ישראל, וגם מהליכוד ואמרו אנחנו הולכים אתכם ומצביעים נגד".

"ואם ישאל השואל: 'מתי שאגודת ישראל הייתה ביחד, כל הארבעה, ונתנו לנו אצבע משולשת. אז מה, אז גם אז אמרת לא תבגוד בהם? הם גם אמרו את זה? הם לא אמרו את זה. אנחנו לא אגודת ישראל – אנחנו דגל התורה. ואנחנו ברגע שאנחנו מסכמים – אנחנו לא נזגזג. אין אצלנו מציאות כזאת, שאנחנו נבוא ונעשה הסכם, ומחר לא משתלם לנו - אנחנו מפירים אותו. זה דבר ראשון. ודבר שני, אני אומר לכם את המציאות כמו שאני למדתי אותה: 'אם אנחנו נפר את ההסכם הזה, ואנחנו ניכנס, כי היא הרי נותנת לנו היום הכול. היא נותנת לנו סגנות, היא נותנת לנו מוסדות, ונותנת לנו את כל מה שאפשר לראות מכל טוב ארץ מצרים. והיא נותנת את זה, כמובן, מכיוון שיש רוב שהולך נגדה. אם לא היה רוב שהיה הולך נגדה היא לא הייתה נותנת כלום, כמו שהיא לא נתנה כלום מקודם. והיא נותנת הכול. ואם אנחנו הולכים ועושים את ההסכם, אנחנו גם אוכלים את הדגים המסריחים וגם עפים מהעיר. א. בגלל שאנחנו לא אמינים. לנו יש את הכבוד הזה שמה שאנחנו מסכמים – אנחנו עומדים מאחורי זה. וב. לא נקבל כלום".

"המציאות הזאת היא שמה שהיא עושה עכשיו – זה מעשה שלא ייעשה", המשיך גפני, "היא פונה לכולם. היא שולחת אליי שליחים שהיא מוכנה לבוא לבני ברק לשבת איתי: 'כל מה שצריך, תביא רשימה'. היא מתחייבת. אני קורא לה מכאן: 'אנחנו לא ערב בחירות עכשיו. יהיו בחירות – נדבר אז. ואוהו נדבר... כשיהיו בחירות נדבר עם כולם. נדבר גם עם אגודת ישראל, נדבר גם עם ש"ס ונדבר גם איתה. לא נדבר כמו שדיברנו בבחירות הקודמות. ראינו מה קרה כשאנחנו מגמגמים. הנה התוצאה. וזה לא יקרה בעזרת השם. אבל אנחנו לא לפני בחירות ואנחנו רוצים להמשיך לחיות. רוצים שהמוסדות יתנהלו. אני קורא לה לרה"ע: 'תנהלי משא ומתן עם כל הגוש. כל אחד והצרכים שלו. לא לתת דברים שהם לא הגיוניים ולא הגונים'".

גפני המשיך ואמר: "אני לא רוצה להיות באופוזיציה – אני רוצה להיות בקואליציה. חברנו רוצים להיות בקואליציה, אבל לא רוצים שיעשו מהם צחוק. אנחנו רוצים לנהל משא ומתו שכולם יקבלו את מה שמגיע להם. ואם ישאל השואל: 'מה אתה פתאום דואג לשלומי אמונים?' אני דואג ל'דגל התורה'. אני דואג לזה שיקבלו את מה שמגיע, ולכן צריכים גוש גדול. והגוש הגדול כולל גם מישהו/ מישהי מהבית היהודי... מישהו/מישהי... לא חשוב. הם כולם אותו דבר, אלה, המזרחיסטים. אבל.. לא חשוב".

"ותפסיקי לשלוח שליחים ומתווכים אל מנהלי המוסדות ולאיים עליהם. 'שאם אתם תבואו לאסיפה הזאת, אתם תיפגעו'. ויש לה עוד שליח שעושה לה את זה. מספיק עם השליחויות האלה. אנחנו אומרים את דברנו בגלוי, לאור היום ולאור השמש: 'אנחנו רוצים שהעיר תתנהל, ותתנהל טוב'", הצהיר יו"ר יהדות התורה.

כאן עבר גפני שוב לעניין הישיבה באופוזיציה, והמאבק בראש הממשלה נפתלי בנט: "יש ראש ממשלה קוראים לו בנט. לא יודע אם אתם יודעים והאם זה הגיע כבר לבית שמש. בניגוד לבית שמש, אני לא מבקש מבנט שיכניס אותנו לקואליציה – אני נגדו! אנחנו נגדם! יש שאלה אידיאולוגית, שהיא מחולקת לשניים; באחד – זה הכרזה שלהם על מרד בה' ובתורתו, שלא תהיה פה בכלל מדינה יהודית. לא גיור, לא שבת, לא כשרות וכל הדברים שאנחנו מדברים עליהם. זאת ההכרזה כלפי שמיא. ועם הכרזה כזאת אנחנו לא נמצאים יחד. הם לא שותפים שלנו, אנחנו חונכנו על זה. אבל חונכנו על עוד דבר, שהוא לא פשוט - אנחנו הולכים עם הציבור המסורתי שנמצא בליכוד, שנמצא בימין".

לסיום, חזר גפני על הקריאה לעליזה בלוך: "תקימי קואליציה. תני לכולם את מה שמגיע להם. תפסיקי לשקר. אנחנו כולנו נבוא יחד".

יו"ר יהדות התורה הוסיף גם אזהרה: "מחר בבוקר תקיימי ישיבה, תזמיני את כל נציגי הגוש. אנחנו בעד להיכנס לקואליציה. ואם תמשיכי במשחק הזה – גם הקריאה הזאת תיפסק. וכדאי לך לשמוע לעצה שלי. לא שמעת אז כשנפגשנו, והנה הגעת למה שהגעת – אז עכשיו זה יהיה יותר גרוע".

משה גפני עליזה בלוך אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד