י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"בן-גביר ימשיך לזעום"

ראש בראש: עוצמה יהודית והציונות הדתית

במפלגת 'הציונות הדתית' אישרו אתמול חוקה חדשה למפלגה, בה נקבע על יציאה למפקד והרחבת השורות; אך ב'עוצמה יהודית', שרוצים להצטרף - תוקפים וטוענים שמפלגתו של סמוטריץ' מעוניינת להדיר אותם מהמפקד | גורם במפלגה מאיים: "מאלץ אותנו לחשב מסלול מחדש" | ב'ציונות הדתית' סירבו להתייחס, אך על פניו לא נראה שינוי בחוקה

ראש בראש: עוצמה יהודית והציונות הדתית
בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר צילום: פלאש 90

קרבות בתוך המגזר: היום (שני) עימות נוצר בין מפלגת 'הציונות הדתית' לבין 'עוצמה יהודית', לאחר שהראשונים אישרו את חוקת מפלגתם והכריזו על פתיחת מפקד.

מרכז 'הציונות הדתית' התכנס אמש, אישר חוקה חדשה והכריז על יציאה למפקד ופריימריז. בחוקה נקבע, בין היתר, כי תוקם ועדה שתקבע את סדר הפריימריז, ולמעט המקום ה-10 כל חברי הרשימה יבחרו על ידי חברי המפלגה. בנוסף, הם אישרו עוד צירוף של כשבעים אנשים למרכז, בניהם הרב דרוקמן.

'אני קורא מכאן לכל מי שחשובה לו מדינת ישראל כמדינה יהודית להצטרף אלינו ולהתפקד", אמר אתמול יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ', 'להיות חלק אמיתי ושותף מלא בהקמת הבית הגדול הזה".

כינוס מרכז 'הציונות הדתית'\\קרדיט: ניב סולטן

אלא שב'עוצמה יהודית' לא מרוצים, ומותחים ביקורת על החוקה החדשה. שם מציינים שהחוקה נכתבה ללא התייעצות עם אנשיהם, וכנראה גם מתוך מגמה לגרום לבן גביר ולאנשיו שלא להשתתף במפקד. הם טוענים שמרכז המפלגה הוא לא משותף, כך שלמעשה אין משמעות לפריימריז.

גורם במפלגה טוען שלפי החוקה החדשה ליושב ראש המפלגה יהיו סמכויות עצומות והוא למעשה ימנה את המנכ"ל, את אב בית הדין, את בא כוח המפלגה ואת הנציגים המוניציפאלים, כך ששוב הכוח יישאר בידיים של סמוטריץ' ואנשיו, במיוחד אם בן גביר יחליט שלא להתמודד מולו על מקום מספר 1.

"לצערנו, זה מאלץ אותנו לעשות חישוב מסלול מחדש, תוך חתירה לאחדות ורצון לשותפות, אולם רק על ידי שותפות אמיתית וכנה", איים הגורם.

ב'ציונות הדתית' סירבו בינתיים להתייחס לזעם אצל מפלגתו של בן-גביר, אך על פניו נראה כי לא ישנו את החוקה - כך ש'עוצמה', אם תרצה, תצטרף כשהחוקה תישאר כפי שהיא.

איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ חוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד