ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עומס, צפיפות, בלגן

קריסת מערך הבדיקות: הורים הגיעו אל מתחם סגור "סליחה יש תקלה"

עשרות הורים שהגיעו אתמול לבדיקות סורולוגיות, חיכו בשמש, חום כבד, חלקם לבסוף נשברו והלכו הביתה, תורים ארוכים שיכולים להפוך למדגרת קורונה

קריסת מערך הבדיקות: הורים הגיעו אל מתחם סגור "סליחה יש תקלה"
בדיקה סרולוגית צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אל מתחם הבדיקות הסרולוגיות במתנ"ס בשכונת נווה דוד בחיפה הגיעו אתמול בשעות הצהריים עשרות ילדים והורים שנדהמו למצוא דלת נעולה. "יש תקלה", כך נמסר להם על ידי החיילים שמאיישים את העמדה. החום הכבד והלחות הבלתי נסבלת עשו את שלהם. רבים פשוט התייאשו והלכו. אחרים, שהגיעו מאוחר יותר, מצאו כאוס, תורי ענק וצפיפות שעלולה להפוך בקלות למדגרת קורונה.

"נאמר לנו שחסרים טפסים ואיזה ברקוד ולכן הם לא יודעים מתי המתחם ייפתח", כעסה אחת מהאמהות, "זה ממש מרגיז. היו צריכים להתארגן על כל הדבר הזה קודם". אמא שהגיעה עם שלוש בנותיה, הוסיפה: "אנחנו ממתינות בשמש ודבר לא קורה. לכן אנחנו הולכות הביתה. ננסה לחזור שוב מחר". רק בחלוף שעה ארוכה, כשהתורים התארכו והעומס הפך לבלתי נסבל, תוקנה התקלה והמתחם חזר לפעול. כך דווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

עוד דווח, כי המצב בחיפה לא היה נקודתי. בערים רבות ברחבי הארץ החל אתמול מבצע הבדיקות הסרולוגיות לבני 3 עד 12 שמופעל על ידי פיקוד העורף ומפקדת אלון בכאוס גדול. המטרה הייתה לאתר תלמידים שנחשפו בעבר לנגיף הקורונה ללא ידיעתם, ובכך לפטור אותם מחובת בידוד במהלך שנת הלימודים. אלא שבפועל, וחרף היערכות נרחבת, אפליקציית הרישום לבדיקות קרסה בגלל בעיית תקשורת, והחיילים במוקדים מילאו את פרטי הנבדקים באופן ידני. במוקדים אחרים טוענים הורים שחלק מכוח האדם שאחראי לביצוע הבדיקות לא הגיע בזמן, והם נאלצו להמתין זמן רב.

בראשון לציון הציבה שבעה מתחמי בדיקות ברחבי העיר על מנת להקל על העומס, אבל קריסת אפליקציית הרישום עיכבה את התורים. אחת האמהות, ששמעה כי מספר 6 בתור נכנס רק כעבור שעתיים של המתנה, אמרה: "אני 41 .נראה לי סיוט עד שאכנס, אבל חייבים להיבדק ונמתין בסבלנות".

ראש מטה פיקוד העורף, תא"ל איציק בר, מבקש מההורים וילדיהם להמשיך להגיע למתחמי הבדיקות. "חשוב להגיד שאנו נמצאים ביום הראשון למבצע בזק, וככזה, אנחנו עדים גם לתקלות שאנו פותרים תוך כדי תנועה. אני קורא לכם, ההורים, להתאזר בסבלנות, להישמע להנחיות פיקוד העורף והרשויות המקומיות, ולזכור שהבדיקות הללו יקלו רבות על ילדיכם במהלך שנת הלימודים".

בדיקה סרולוגית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד