י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"החלטה שרירותית"

נשות הציונות הדתית עתרו נגד גזירת המעונות של ליברמן

עתירה הוגשה לבג"ץ לבטל את גזירת ביטול סבסוד מעונות היום לילדים החרדים. העתירה הוגשה בשיתוף פורום 'תורתם אומנותן' של נשות לומדי התורה בציונות הדתית. עורכי הדין שהגישו את העתירה: "כעת היחידה המשפחתית באוכלוסייה החרדית עומדת ביעדי התעסוקה שנקבעו על ידי הממשלה לשנת 2020, בעוד ששינויי מבחני התמיכה יורידו את אחוז התעסוקה אצל הנשים ולא יעלו אצל הגברים"

נשות הציונות הדתית עתרו נגד גזירת המעונות של ליברמן
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

לאחר שהממונה על זרוע העבודה במשרד הכלכלה חתם על ביטול סבסוד מעונות היום לילדים החרדים הוגשה הבוקר (שני) עתירה לבג"ץ.

עם פרסום התבחינים להשתתפות המדינה במימון סבסוד מעונות היום מתברר כי החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן למנוע מילדי אברכי הכוללים סבסוד במעונות על אף ונשותיהם עובדות במשרה מלאה יושמה במלואה.

הבוקר הגישו עורכי הדין אוריאל שטרן שמואל מקלב ויונתן פלדמן עתירה לבג"ץ למתן צו על תנאי וצו ביניים.

בין היתר מציינים עורכי הדין בעתירתם את האפליה בין לומדי לימודים תורניים לימודי דיינות ורבנות ללומדי מקצועות אקדמיים להם אין ביקוש בשוק העבודה, וכן חוסר הסמכויות, וסד הזמנים בהם התקבלה ההחלטה.

בנוסף, הם הוסיפו, ניסיון שכבר נעשה בשנת 2014 לבטל סבסוד מעונות יום לילדים החרדים מתוך רצון להוציא את האברכים לשוק התעסוקה לא צלח.

עו"ד אוריאל שטרן ושמואל מקלב מסרו: "אנו מצפים מבג"ץ להיעתר לבקשה ולעשות את הצו למוחלט בשל הפגיעה הקשה והמכוונת בילדים ובנשות האברכים דווקא כעת בעת מגפת הקורונה, ובשל הפגיעה בתכלית החוק ובמיוחד משום שכעת היחידה המשפחתית באוכלוסייה החרדית עומדת ביעדי התעסוקה שנקבעו על ידי הממשלה לשנת 2020, בעוד ששינויי מבחני התמיכה יורידו את אחוז התעסוקה אצל הנשים ולא יעלו אצל הגברים".

העתירה הוגשה בשיתוף פורום 'תורתם אומנותן' של נשות לומדי התורה בציונות הדתית. נעמה מושקוביץ, מנשות הפורום: "עתרנו לבג"ץ כי מדובר בהחלטה שרירותית במגמה לפגוע בלומדי התורה. זה לא יעודד תעסוקה של אף אדם אלא רק יפגע. אברכים אינם בטלנים. בעלי אדם בוגר צבא, והוא עסוק מאוד, בדבר הכי חשוב לעם ישראל: בללמוד תורה. האמירה שלימוד תורה שקול כאבטלה בעוד כל לימוד שהוא כולל לימודי פילוסופיה מזכים בהנחה היא החלטה אנטישמית שבכל מקום בעולם הייתה זוכה לגינוי מקיר לקיר. בושה לממשלת ישראל שהיא נותנת לזה לקרות. אנחנו קוראים לראש הממשלה לעצור את ההחלטה המבישה הזו".

מעונות יום הציונות הדתית אביגדור ליברמן עתירה לבגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד