כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לקראת הטיסה לארה"ב

הכתבים תודרכו ובליכוד תוקפים: "בנט משקר כמו שהוא נושם"

לאחר תדרוך מ"גורם מדיני" בעניין איראן, במהלכו נטען כי נתניהו השאיר "ירושה קשה מאוד" - בליכוד תוקפים את בנט: "בנט משקר כמו שהוא נושם. הוא בעצמו שיבח את פעילותו העצומה של נתניהו בעניין איראן"

הכתבים תודרכו ובליכוד תוקפים: "בנט משקר כמו שהוא נושם"
נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מספר כתבים מדיניים פרסמו הערב (שני) ציטוטים מתוך תדרוך שקיבלו מפי "גורם מדיני", שטען כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו השאיר "ירושה קשה מאוד" לראש הממשלה נפתלי בנט בסוגיית הגרעין האיראני.

"קיבלנו ירושה קשה מאוד", טען הגורם המדיני לקראת נסיעתו של ראש הממשלה בנט לפגישה מדינית עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. "אחרי כל הפוטואופים, איראן נמצאת כרגע בשלהי 2021 בנקודה המתקדמת ביותר בתוכנית הגרעין שלה לפחות מבחינת העשרה - וצריך לראות איך כולנו מתכוונים להתמודד עם העניין הזה".

"הגורם המדיני" הוסיף כי לדעתו של ראש הממשלה, "המשטר האיראני נמצא בנקודה הקיצונית ביותר שלו מאז 1979, וכי ה'בחירה' בראיסי לנשיא מאותתת שזו ממשלת משמרות המהפכה לכל דבר ועניין".

הגורם הדגיש כי הקשרים שנבנו בין ממשלת בנט מאז החלה לכהן לבין ממשל ביידן הם "קשרים מאוד טובים, וגם הבנת האתגרים וסדרי העדיפויות. ראש הממשלה יציג את האסטרטגיה שלו ואז ניקח את זה משם".

במפלגת הליכוד הצביעו על ראש הממשלה בנט, כמי שמסר את התדרוך, ובהודעה שנמסר מטעמה "בתגובה לתדרוך של בנט בעניין איראן", נכתב כי "בנט משקר כמו שהוא נושם. הוא בעצמו שיבח את פעילותו העצומה של נתניהו בעניין איראן וגער במלגלגים בהישגיו של נתניהו שאליהם הוא עכשיו מצטרף תוך הפגנת חולשה מול התקפותיה של איראן ואימוץ מדיניות מתרפסת של 'אין הפתעות' מול ארה"ב. בושה".

"כך אמר בנט: 'במשך כל כך הרבה שנים, לגלגו וזלזלו במדיניות העקבית שלו (נתניהו) בעניין איראן. היום העתיד של ילדינו ונכדינו בטוח הרבה יותר מאתמול ואני חושב שראוי שאותם מלגלגים ומבקרים של נתניהו בעניין האיראני, יגידו לו היום תודה רבה'", נכתב בתגובת הליכוד.

עוד הוסיפו בליכוד: "ראש הממשלה לשעבר נתניהו פועל נגד האיום האיראני כבר 30 שנה והוביל את המאבק העולמי נגד הסכם הגרעין המסוכן בשעה שכל מעצמות העולם דהרו אליו. אילמלא הפעולות המבצעיות, המדיניות וההסברתיות הנחושות שהוביל לאורך שנים - לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של פצצות גרעין".

"לעומת נתניהו, בנט נכשל בקורונה ונכשל גם במאבק נגד איראן. אם בנט היה אובססיבי לחיסונים ולביטחון ישראל במקום להיות אובססיבי לנתניהו, איראן הייתה מפסידה וישראל הייתה מנצחת", לשון תגובת הליכוד.

נפתלי בנט איראן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד