כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"האלגוריתם החכם הצביע עליהם"

טעות: בני פחות מ-40 הוזמנו להתחסן במנה השלישית

קופת החולים מכבי הודתה כי שלחה בטעות זימונים למנה השלישית של החיסון נגד נגיף הקורונה, למבוטחים שלא עומדים בקריטריונים. זאת לאחר שדווח כי בני 38 קיבלו זימונים למנה השלישית של החיסון, על אף שהם אינם עובדים במקצועות שזכאים לחיסון. במכבי הבהירו: "האלגוריתם החכם שפיתחנו הצביע עליהם כבעלי סיכון משמעותי להסתבך במידה ויחלו בקורונה"

טעות: בני פחות מ-40 הוזמנו להתחסן במנה השלישית
חיסון ב'מכבי'. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

קופת החולים מכבי הודתה הערב (שני) כי שלחה בטעות זימונים למנה השלישית של החיסון נגד נגיף הקורונה, למבוטחים שלא עומדים בקריטריונים. זאת בהמשך לדיווח של ענבר טויזר ב'חדשות 12' לפיו, בני 38 קיבלו זימונים למנה השלישית של החיסון, על אף שהם אינם עובדים במקצועות שזכאים לחיסון.

במכבי הסבירו כי "האלגוריתם החכם שפיתחנו הצביע עליהם כבעלי סיכון משמעותי להסתבך במידה ויחלו בקורונה". בשל הטעות, צורפה לקבוצת הזכאים לחיסון קבוצה נוספת, שלא הייתה אמורה להיכלל בין המתחסנים בשלב זה.

במכבי אמרו כי ביצעו התאמות ברשימת קבוצות הסיכון והדגישו כי דיווחו על הטעות למשרד הבריאות. במשרד הבריאות הנחו את קופת החולים לאפשר לכל מי שכבר קבע תור - להגיע ולהתחסן. במכבי קוראים לכל מי שמוגדר בקבוצות היעד למהר ולקבוע תור לחיסון.

טויזר דיווחה מוקדם יותר היום כי תושב אזור ירושלים, בן 38 שאינו עונה על הקריטריונים להתחסן קיבל הודעה מקופת החולים "מכבי" המזמנת אותו להתחסן, יחד עם קישור לקביעת תור לחיסון. בני 38 נוספים סיפרו כי קיבלו הודעות דומות, על אף שהם אינם עובדים במקצועות שזכאים לחיסון.

הזימונים האלו הגיעו לאחר שבסוף השבוע האחרון החליט מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש לאמץ את המלצת חברי ועדת החיסונים ולהוריד את גיל החיסון במנה שלישית ל-40. בנוסף, גם נשים בהיריון, עובדי מערכת הבריאות ועובדי מוסדות רווחה זכאים לחיסון בגלל הסיכונים אליהם הם נחשפים.

מקופת החולים "מכבי" נמסר בתגובה לדיווח על הזימונים שנשלחו: "מכבי מחסנת את חבריה בהתאם להנחית משרד הבריאות. הגדרת קבוצות הסיכון מתבססת בין היתר על מודל ניבוי שפיתחה מכבי למטופלים בסיכון לסיבוכים במידה שיידבקו בקורונה".

קורונה חיסון שלישי מכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד