כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מהקינדר טיש ועד סיום החתונה

השמחה וההתרגשות: תיעוד מסכם מחתונת גור בארה"ב

'בחדרי חרדים' עם תיעוד מסכם של צוות צלמי 'די וואך' משמחת החתונה הגדולה בחצר חסידות גור בניו יורק. החלה מעמד הקינדר טיש ועד לסיום החתונה. היסטוריה מיוחדת שהשאירה רושם על אלפי חסידי גור 

השמחה וההתרגשות: תיעוד מסכם מחתונת גור בארה"ב
שמחת החתונה בגור בארה"ב צילום: צוות צלמי די וואך

התרגשות ושמחה בקרב אלפי חסידי גור בארה"ב לאחר שבועיים בהם זכו לחסות בצל האדמו"ר מגור במסגרת הביקור של הרבי בניו יורק שלראשונה התקיימה על אדמת ארה"ב.

בגור אומרים בהתרגשות כי אירועים כאלה לא התרחשו מאז תחילת ההתיישבות של חסידי גור בארה"ב, לאחר השואה, במהלכה נאלצו חסידי גור לנטוש את גורה קלוואריה – מרכזה של החסידות בפולין. בעוד שהקהילה האמריקאית זכתה לביקורים של הרבי מגור לאורך עשרות השנים האחרונות - שמחה בית צדיקים כזאת מעולם לא התקיימה שם. כך גם, החסידים טרם זכו לחוות 'טישים' בצל הרבי על אדמת ארה"ב, מכיוון שהרבי עורך 'טישים' רק במהלך שבתות מיוחדות.

שת תשפ"א תירשם בספר דברי הימים של חסידות גור, כשנה בה נוצרה היסטוריה; השנה בה הרבי עשה השתדלות כדי לרדת אל קהל חסידיו בארה"ב, לאחר שנתיים בהן לא הצליחו החסידים לעלות אליו ארצה ולחסות בצילו בתקופות שמחה וחגים.

עסקני הוועדה המכינה של החסידות לקראת הביקור ההיסטורי, התגברו על אתגרים לוגיסטיים עצומים כדי שאירועי הענק הללו ייערכו בצורה הכי טובה - החל משתי שבתות בבורו פארק (פרשות שופטים וכי תצא). אבל עוד יותר מדהים הייתה החתונה עצמה, כשאלפי חסידים ואנשי מעשה גדשו את בית המדרש הגדול של ויז'ניץ במונסי לחגוג את השמחה הגדולה, בעוד הנשים התרכזו באולם וילחוביץ'.

ועם כל זה, תלמודי הת"תים לא נשכחו: במהלך "קינדער טיש" מיוחד, מאות תלמידים מהחיידרים של גור גדשו את האולם, בנוכחות הרבי. שם שרו ילדים 'גראמען' מיוחד לכבוד האירוע, וזכו לתשומת לב מיוחדת ולברכות של הרבי. לאחר מכן התקיים מעמד ה'קבלת פנים' בהשתתפות בחורי הישיבה, שזכו שוב לשמוע את דברי התורה ואת ברכת הרבי.

לאחר האירועים הקהל עשה את דרכו אל אולם וילחוביץ' לקראת מעמד החופה, שהכניס את החסידים לאווירה של ימים נוראים. הקהל עמד נרגש כשברקע קולות הזמר של המנגנים שהנעימו את המעמד האדיר והמרומם.

הרבי כובד בסידור קידושין, והרב הרשל רוטנברג רב הקהילה הקריא את הכתובה. האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי כובד בששת הברכות הראשונות, והאדמו"ר מסקווירא כובד בברכה אחריתא. אחרי החופה פרצו אלפי החסידים בריקודים סוערים שנמשכו זמן-מה.

בימים שלאחר מכן התקיימו אירועי ה'שבע ברכות' על ידי תומכי מוסדות חסידות גור. תומכים אשר מקושרים לאדמו"ר ולחסידות במהלך כל השנה, ומשמשים כעמודי תווך לקיום המוסדות של חסידות גור.

לרגל שבת שבע ברכות חזר הרבי שוב לשכונת בורו פארק, והפעם, באופן חסר תקדים, ערך הרבי שלושה 'טישים' במהלך השבת. קהל גדול עוד יותר הגיע הפעם להשתתף באירועים שהתקיימו בתלמוד תורה של חסידי בעלזא בעיר, כשאר חסידים רבים מישראל שלא הספיקו להגיע לשבת אופרוף, הגיעו לקראת ה'שבת שבע ברכות'. תפילות השבת והסעודות נערכו בהתרוממות בהשתתפות המוני החסידים.

הרבי אמור לחזור לישראל בתחילת השבוע, לאחר ביקור ממושך והיסטורי שיותיר רושם עז על כלל החסידים שבניו יורק ומחוצה לה.

חסידות גור האדמו"ר מגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד