י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תזונה בריאה

שתיית 3 כוסות יין אדום בשבוע מסייעת בהורדת לחץ הדם

ממחקר חדש עולה, ששתיית שלוש כוסות יין אדום במהלך שבוע אחד, נותן לך יתרונות בריאותיים כך עולה ממחקר חדש שפורסם

שתיית 3 כוסות יין אדום בשבוע מסייעת בהורדת לחץ הדם
מפעל ייינות. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שתיית שלוש כוסות יין אדום בשבוע יכולה לסייע בהורדת לחץ הדם, כך עולה ממחקר חדש: צוות של מומחים מגרמניה ומצפון אירלנד בדק את הקשר בין צריכת פלבנואידים שנמצא ביין אדום, ובין מזון אחר ושתייה אחרת לגבי לחץ דם במדגם של כמעט 1000 אנשים גרמנים. פלבנואידים הם תרכובות תזונתיות חיוניות המצויות בדרך כלל בפירות, ירקות, דגנים, קליפות, שורשים, גבעולים, פרחים, תה ויין.

הם גילו כי שתיית שלוש כוסות יין אדום בגודל סטנדרטי בשבוע יכולה להוריד את לחץ הדם. מהמחקר עלה, כי פלבנואידים מקדמים הרפיה של השרירים בעורקים שלנו, ומאפשרים להם להתרחב ולכן משפרים את זרימת הדם. עם זאת, המומחים מדגישים שאם אתה לא שותה אלכוהול בכלל, אתה לא צריך להתחיל.

על פי איגוד הלב האמריקאי, שפרסם את המחקר, צריכת אלכוהול יכולה להיות חלק מתזונה בריאה, אך רק אם ​​היא נצרכת במתינות, כלומר לא יותר ממשקה אלכוהולי אחד ביום לנשים ושתי משקאות אלכוהול ביום לגברים. המחקר שפורסם בכתב העת Hypertension, נערך על ידי מדענים באוניברסיטת קווינס בבלפסט ובאוניברסיטת קיל בגרמניה.

לדברי צוות החוקרים, לפלבנואידים יש חומרים מזינים בפירות, ירקות, תה ואוכל צמחי אחר, וזה מביא להשפעה חיובית על רמות לחץ הדם.

יין אדום לחץ דם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד