י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פריצה למצלמות אבטחה

תיעודים מתוך הכלא: סוהרים איראנים מתעללים באסירים פוליטיים

מתקפת סייבר על מחשבי כלא 'אווין' הידוע לשמצה באיראן הביאה לאיסוף כמויות אדירות של חומרים מצולמים מבין כותלי הכלא| באחד מהם נראה אסיר פוליטי מוכה באכזריות על ידי הסוהרים | צפו

תיעודים מתוך הכלא: סוהרים איראנים מתעללים באסירים פוליטיים
הכלא האיראני צילום: מתוך הסרטון

ארגון אופוזיציה איראני הצליח לחדור לתוך שרתי המחשבים של כלא 'אווין' הידוע לשמצה, שבו מוחזקים בעיקר אסירים פוליטיים החשודים בהתנגדות למשטר האייתוללות, ולגנוב כמויות אדירות של חומרים מצולמים שצולמו על ידי מצלמות האבטחה המותקנות בתוך המתקן ומחוצה לו. בין היתר נראים סוהרים כשהם מכים אסירים באכזריות רבה, אסירים שסובלים מחרפת רעב ומוחזקים בתנאים לא אנושיים, וכן מקרים ספציפיים של התעללות קשה באסירים.

באחד התיעודים שצילומים מתוכם פורסמו בתקשורת נראה אסיר יושב על כסא במגרש חניה, הסוהרים בועטים בו ומפילים אותו וגוררים אותו על הקרקע אל אחד מתאי הכליאה במתקן. האסיר נראה כחוש וניכר עליו שהוא סובל מרעב כבר תקופה ממושכת. באחד השלבים של גרירתו במסדרונות הכלא נראה איש דת העובד במקום חולף על פני האסיר והסוהרים הגוררים אותו, ואינו מתעכב כדי להורות להם להפסיק את הפעולה האכזרית.

לצד התיעודים מתוך הכלא, מחזיקים ההאקרים גם בתיעוד של השומרים במקום, כשהם מגלים שהשרתים של הכלא נמצאים תחת מתקפה. ההאקרים הכניסו מודעות עם סיסמאות נגד המשטר על גבי המסכים בחדר הבקרה, והסוהר המתפעל את חדר הבקרה מזעיק את חבריו ומתרוצץ אחוז הלם, כשהוא מנסה להתקשר לממונים עליו ולשאול כיצד עליו לנהוג במקרה כזה. המידע כולו התפרסם על ידי סוכנות הידיעות AP, שמבהירה כי היא קיבלה אותו מקבוצת האקרים איראניים.

הסוכנות מוסיפה כי היא אימתה את החומר המצולם לאחר בדיקה מול ארבעה אסירים לשעבר בכלא 'אווין', שמסכימים כי החומר המצולם אכן נלקח מתוך הכלא והם מצליחים לזהות אזורים שונים במתקן הכליאה בו הוחזקו בעבר. את המידע אישר גם פעיל זכויות איראני המתגורר כיום מחוץ לאיראן.

איראן פריצת סייבר כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד