י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האסון במירון

מנכ"ל קבר הרשב"י מעיד בוועדת החקירה | שידור חי

מנכ"ל אתר קבר הרשב"י, עו"ד אלי פריינד, מעיד הבוקר בוועדת החקירה לאסון במירון. בהמשך צפוי להעיד גם חבר ועדת החמישה, הרב אברהם פרויליך | אתמול העידו יו"ר ועדת החמישה ורב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ' וניצב בדימוס אלון אסור, לשעבר סגן המפכ"ל

מנכ"ל קבר הרשב"י מעיד בוועדת החקירה | שידור חי
פריינד מעיד בוועדה צילום: לע"מ

שלב העדויות - היום השלישי: הבוקר (שלישי) מתכנסת ועדת החקירה לאסון במירון להמשך שמיעת העדויות מצד הגורמים האחראים על קבר הרשב"י וארגון ההילולה. הראשון להעיד הוא מנכ"ל קבר הרשב"י, עו"ד אלי פריינד. אחריו יעידו הרב אברהם פרויליך, חבר ועדת החמישה ועד ראייה לאסון בו נהרגו 45 בני אדם.

בתחילת עדותו תיאר פריינד את חלוקת החלקות באתר קבר הרשב"י ובמורכבות ניהול המקום. הוא טען, לדוגמה, כי נתקל בהתנגדות חריפה מצד גורמים קיצוניים כאשר היה צורך לבנות מחיצה בחצר הציון. "אני לא קבעתי איזה יועץ בטיחות יגיע לאתר. זה לא קשור אליי", אמר בהמשך בנוגע למצב הבטיחות בהילולה. "אנחנו קיבלנו אישור לאתר הקבר מספר שעות לפני ההילולה", הוסיף.

פריינד נשאל כיצד לדעתו יש צורך לנהל את ההילולה ההמונית בל"ג בעומר. "אי אפשר להמשיך במתכונת הנוכחית של ההדלקות. במקום לייצר את הלחץ של ההדלקות, אפשר פשוט להשאיר הדלקה אחת בהר, אולי הדלקה של בויאן, ולהזיז את ההדלקות האחרות", אמר פריינד לחברי ועדת החקירה.

אלי פריינד קבר הרשב''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד